Annyira már az Apple sem bízik a Vision Pro sikerében

2023 / 06 / 16 / Felkai Ádám
Annyira már az Apple sem bízik a Vision Pro sikerében
Az almás cég 1 milliót darabot adott volna el első körben a Vision Pro headsetből – mostanra már “másként gondolja”, és jócskán visszavettek a kezdeti reményeikből.

Nehéz az interneten olyan véleményt találni, amely nagy sikert vizionálna az Apple múlt héten bemutatott, várva-várt termékének a Vision Prónak. Habár aki kipróbálta, mind dicsérte technológiai szempontból, és az eszközbe épített fejlesztések zöme is kiemelkedő, a headset kapcsán mérsékeltebb az izgalom, mint az egy vadiúj Apple termék esetén szokott lenni. Ennek oka több mindenben is kereshető, de a legkiemelkedőbb talán az árcédula: az eszköz 3500 dolláros nyitóára (ami jócskán egymillió forint felett van) még a gazdasági szempontból jobban szabadjára engedett(nek vélt) nyugati polgár esetén is kiváltott némi csuklást.

Az eszköz bevezetésén nem segített a jellemzően a bizarr és disztópikus jelzőkkel illetett reklámfilm sem, ami kombinálva az említett árcédulával számtalan mém forrása is lett. Persze lehet érvelni, hogy ahol mém akad, ott ismertség is, és a termék maga hozza az Apple-től megszokott innovációt és minőséget, de a mostani hírek szerint a fogadtatás az almás cég várakozásait is visszarántotta a szürke rögvalóba, vagy leaglábbis annak a környékére.

Mint az ugyanis kiderült, az Apple kezdetben 1 millió eladott készülékkel számolt, ám a legfrissebb hírek szerint ebből “némileg” visszavettek azóta: mostanra a vállalat már ennek a töredékével, mindössze 150 ezer eladott Vision Próval kalkulál. Az Apple ezt a számot már úgy jellemezte, hogy az eredetihez képest “sokkal megfelelőbb”.

Mindez azt jelenti, hogy a kezdeti tervek szerint a cégnek 3,5 milliárd dollárt hozott volna a készülék, ami természetesen nem maga a profit, hiszen a gyártási költségek nem nyilvánosak. Ám akárhogy is vesszük, az Apple mostanra mindössze 524 millió dolláros bevételre számít.

A hírt közlő Tweaktown cikke szerint az Apple a bemutató után azért módosíthatja a Vision Pro értékesítési célját, mert a vállalat így reagálhat arra a széleskörű véleményre, hogy a Vision Pro egy drága headset, amelyet nem fognak tömegek megvásárolni, pusztán a nagyon magas belépési ár miatt.

(Kép: Apple)


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Egy autógyártó robotja önállóan liftezik és arcfelismerő technológiával cserkészi be azokat, akik kávét szeretnének inni
Egy autógyártó robotja önállóan liftezik és arcfelismerő technológiával cserkészi be azokat, akik kávét szeretnének inni
99,9%-os pontossággal azonosítja a robot azokat, akik a kávéjukra várnak.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.