Nehéz az interneten olyan véleményt találni, amely nagy sikert vizionálna az Apple múlt héten bemutatott, várva-várt termékének a Vision Prónak. Habár aki kipróbálta, mind dicsérte technológiai szempontból, és az eszközbe épített fejlesztések zöme is kiemelkedő, a headset kapcsán mérsékeltebb az izgalom, mint az egy vadiúj Apple termék esetén szokott lenni. Ennek oka több mindenben is kereshető, de a legkiemelkedőbb talán az árcédula: az eszköz 3500 dolláros nyitóára (ami jócskán egymillió forint felett van) még a gazdasági szempontból jobban szabadjára engedett(nek vélt) nyugati polgár esetén is kiváltott némi csuklást.
Az eszköz bevezetésén nem segített a jellemzően a bizarr és disztópikus jelzőkkel illetett reklámfilm sem, ami kombinálva az említett árcédulával számtalan mém forrása is lett. Persze lehet érvelni, hogy ahol mém akad, ott ismertség is, és a termék maga hozza az Apple-től megszokott innovációt és minőséget, de a mostani hírek szerint a fogadtatás az almás cég várakozásait is visszarántotta a szürke rögvalóba, vagy leaglábbis annak a környékére.
Mint az ugyanis kiderült, az Apple kezdetben 1 millió eladott készülékkel számolt, ám a legfrissebb hírek szerint ebből “némileg” visszavettek azóta: mostanra a vállalat már ennek a töredékével, mindössze 150 ezer eladott Vision Próval kalkulál. Az Apple ezt a számot már úgy jellemezte, hogy az eredetihez képest “sokkal megfelelőbb”.
Mindez azt jelenti, hogy a kezdeti tervek szerint a cégnek 3,5 milliárd dollárt hozott volna a készülék, ami természetesen nem maga a profit, hiszen a gyártási költségek nem nyilvánosak. Ám akárhogy is vesszük, az Apple mostanra mindössze 524 millió dolláros bevételre számít.
A hírt közlő Tweaktown cikke szerint az Apple a bemutató után azért módosíthatja a Vision Pro értékesítési célját, mert a vállalat így reagálhat arra a széleskörű véleményre, hogy a Vision Pro egy drága headset, amelyet nem fognak tömegek megvásárolni, pusztán a nagyon magas belépési ár miatt.
(Kép: Apple)