Árammegosztás: saját autód lehet az új villamos erőmű

2019 / 11 / 15 / Justin Viktor
Árammegosztás: saját autód lehet az új villamos erőmű
Van egy jó és egy még jobb hírünk. A jó: a villamosenergia hálózat működéséhez szükséges energiatároló kapacitás hamarosan elérhetővé válik. A még jobb: a saját elektromos autód akkumulátora lesz az.

Ha az energia és szállítási szükségletekkel tervező mérnökök nem ágazatonként külön tekintenének  az akkumulátor-piacra, akkor több mint elegendő energiatároló kapacitás állna rendelkezésre - állította a múlt héten Camron Gorguinpour a World Resources Institute (WRI) globális vezetője.

„Egy elektromos jármű, az akkumulátora miatt, valójában mobilitási és energiatároló eszköz egyben, itt az ideje, hogy észrevegyük ezt a lehetőséget és így kezeljük őket, ahelyett, hogy csak egy dologra összpontosítanánk”


Aktív "tok" típusú akkumulátor cella

A járművek elektromos energiahálózatba kapcsolása nem új ötlet, - Kína már régen felvetette - de egyre ígéretesebbnek tűnik, ahogy növekedésnek indult az elektromos járművek piaca.

2030-ra a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) legkonzervatívabb becslései szerint is 130 millió elektromos jármű kerül forgalomba, és Gorguinpour szerint ezek a járművek a villamosenergia hálózat számára szükséges energiatárolási kapacitás majdnem tízszeresét tartalmazzák majd. "Amikor az elektromos járművek kettős természetéről, mint energia- és mobilitási eszközről beszélünk, valójában erről beszélünk" - mondta.

Az IEA legagresszívabb becslése szerint (250 millió elektromos jármű) ez azt jelentené, hogy az autóparkban meglévő akkumulátorok mindössze hat százaléka képes kielégíteni a hálózat összes energiatárolási igényét.

“Ha az energia- és szállítórendszerek osztozhatnak az akkumulátor-parkon, ez csökkenti az olyan erőforrások iránti igényt, mint a lítium, a kritikus ásványi anyagok és a ritkaföldfémek. Ha nem használjuk a járműveinket erre a célra, akkor helyhez kötött akkumulátorokra lesz szükségünk, amelyek további nyomást gyakorolnak a rendelkezésre álló erőforrásokra a szükséges energiaszolgáltatások nyújtásához. Tehát a helyes stratégia ismét a különböző tevékenységek összekapcsolása közös erőforrások felhasználásával, hogy valóban ne gyakoroljunk túl nagy nyomást - legalábbis a szükségesnél nagyobbat - a rendelkezésre álló természeti erőforrásokra” - tette hozzá Gorguinpour a Climate Action által múlt héten a szervezett webinaron.

A WRI azt reméli, hogy nemcsak a természeti erőforrásokra gyakorolt ​​hatást minimalizálhatja, de elősegíti az energiaátmenet átalakítását is, fenntarthatóbb rendszerek létrehozása érdekében.

"Ahelyett, hogy az egyik hajtóművet másikra cserélnénk, olyan rendszereket akarunk létrehozni, amelyek megerősítik a fenntarthatóságot.

Elképzelhető, hogy a járműtulajdonosok nem akarják majd a villamosenergia-hálózatra kapcsolni az autó-akkumulátorokat, az élettartamot érintő aggályok miatt. De ezek az aggodalmak nem vonatkoznak a hálózati akkumulátorok összes felhasználási módjára, és azok a módozatok amelyek valóban ártalmasak lehetnek, rendszerszinten is kezelhetők”

- tette hozzá optimistán Gourguinpour, aki korábban az Egyesült Államok Légierejének  Transzformációs Innováció Irodáját (UAF OTI) vezette. „Ha frekvenciaszabályozást végzünk, ami alapvetően csak a hálózat finomhangolása, sok ciklusban, de nagyon sekély mélységű kisülést hajtunk végre. Ebben az esetben nem kell az akkumulátor jelentős romlására számítani.


A formázás és öregítés folyamata során a cellákat feszültség alá helyezik, feltöltik és kisütik, miközben mérik a feszültség változását.

Ha napi szinten mélységében is kisütjük az akkumulátorokat, az nyilvánvalóan másik történet és jelentősebb hatással lehet az akkumulátor élettartamára. Ha ismét 2030-ba tekintünk - szem előtt tartva hogy addigra jóval több energiatároló kapacitás áll majd rendelkezésre  EV járműakkumulátorok formájában az ilyen mélységi kisütést igénylő szolgáltatásokhoz, - ezerféleképpen eloszthatjuk majd ezt a terhelést a rengeteg jármű között, és így a probléma már nem lesz olyan jelentős” - elmélkedik Gourguinpour, aki - bár létező, megoldandó problémát és talán megoldást is vázol - a sok “valószínűleg, talán, és minden bizonnyal“ kitételek mellett egyelőre nem tűnik vitán felül meggyőzőnek.

Ha a “pro” szekció nem finomít tervein, technológiáin, akkumulátort-próbáló megoldásain és motivációs módszerein, a valószínű inkább az lesz, hogy a “kontra” marad többségben.

“Mivel az akkumulátorok árai tovább csökkennek” - érvelt még halványan - “valószínű, hogy az embereknek kevésbé kell aggódniuk az akkumulátorok élettartama miatt.”

Majd befejezve az álmodozást a ráció jegyében hozzátette: "Senki sem akarja, hogy az akkumulátorai csak úgy lemerüljenek, még akkor se, ha nem kerültek túl sok pénzbe, de a relatív fájdalom és szorongás valószínűleg kisebb lesz, és az akkumulátorok minősége is javul még a 2030-ig hátralévő időszakban."

(Forrás: Forbes Fotó: Volkswagen Newsroom)


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.