Az Advantage lehet a világ első kereskedelmi kvantumszámítógépe

2020 / 10 / 21 / Justin Viktor
Az Advantage lehet a világ első kereskedelmi kvantumszámítógépe
A kvantumszámítógép rendszerek, szoftverek és szolgáltatások egyik vezető fejlesztője, a D-Wave Systems bejelentette új generációs kvantumszámítási platformjának elérhetőségét. Az új hardvereket, szoftvereket és eszközöket tartalmazó csomag a világon elsőként szolgálhatja ki a termelés-orientált kvantumszámítástechnikai alkalmazásokat.

5000 Qubit

A kanadai székhelyű D-Wave bejelentette, hogy hozzáférhetővé tették a vállalkozások számára kifejlesztett új kvantumszámítógépüket. Az Advantage névre keresztelt új rendszer 5000 qubit és 15 utas qubit csatlakozással rendelkezik. Az új gépet a Leap kvantum felhőszolgáltatáson keresztül érhetik el az üzleti felhasználók.

Hatalmas verseny folyik egy valódi kvantumszámítógép kifejlesztéséért, ami végre képes lehet nekiállni azoknak a számítási, szimulációs és még ezerféle feladatnak, melyekkel a mai hagyományos számítógépek mit sem tudnak kezdeni.  Ez a fejlesztés lassan halad, számos alapkutatást is érint, ami szinte garantálja az alacsony sebességet. A hagyományos számítógépek Moore törvénye által diktált szédítő sebességű korai fejlődése elkényeztetett bennünket, nem szoktuk meg a csigalassúságú tempót.

A verseny attól persze még verseny marad és a résztvevő vállalatok különböző megközelítéseket alkalmaznak. A Google és az IBM például a kapu-model kvantumszámítógépes technológián dolgozik , melyben a qubiteket minden algoritmus végrehajtásakor módosítják. A D-Wave ezzel éles ellentétben az úgynevezett kvantum annealer technológia kifejlesztésére összpontosított, amelyben a qubiteket egy algoritmus végrehajtása közben lehűtik, és ez lehetővé teszi az értékük passzív módon történő megváltoztatását.

Valódi az előny?

A két megközelítés összehasonlítása szinte lehetetlen feladat a funkcionális különbségeik miatt.

Ennek okán azt sem lehet eldönteni, hogy az Advantage 5000 qubitje jelent-e bármiféle valós előnyt az IBM vagy a Google által jelenleg tesztelt 100 qubit teljesítményű rendszerekhez képest.

A D-Wave bejelentette azt is, hogy több ügyfelük már számos különböző területen sikerrel használja is a rendszert. A Menten AI például új fehérjéket tervezett vele, a Save-On-Foods élelmiszerbolt-lánc az üzleti működés optimalizálására használta, az Accenture üzleti alkalmazásokat fejlesztett, a Volkswagen pedig egy hatékonyabb autófestési rendszert dolgozott ki vele.

A D-Wave bejelentette azt is, hogy az üzleti ügyfelek mostantól hozzáférhetnek egy új topológiához, megnövekedett qubitszámhoz, nagyobb teljesítményhez, mint az eddigi rendszer. Kibővített hibrid szoftvereszközöket nyújtanak, bevezetik a rugalmas rendszerhozzáférést és a rendszer folyamatban lévő finomításait, fejlesztéseit is azonnal hozzáférhetővé teszik a jövőben. Kérik továbbá az ügyfeleiket, hogy adjanak visszajelzéseket, hogy milyen új és nyereséges módon szeretnék használni a kvantumszámítástechnikát.

(Forrás: D-Wave Kép: D-Wave)

A memoQ az egyik legnépszerűbb fordítástámogató szoftver a szakmabeliek körében, a szoftver webes változata már a képernyő-felolvasó programokkal is kompatibilis, így biztosítva, hogy a vakok és gyengénlátók is önállóan tudják használni a szolgáltatást.
A teljes emberi öntudat talán egy fekete lyukra vezethető vissza
Mi történik, ha Charles Darwin evolúcióelméletét kozmikus (vagy annál is hatalmasabb) léptékben, lényegében magára az univerzumra alkalmazzuk? – Nos, akkor az alapvető kérdéseinkre születnek őrült válaszok, valamint elképesztő következtetések az univerzumunk természetéről.