Az autónk képernyőin jelenhetnek meg az útszéli óriásplakátok egy új szabadalom szerint

2021 / 05 / 16 / Pőcze Balázs
Az autónk képernyőin jelenhetnek meg az útszéli óriásplakátok egy új szabadalom szerint
Új szabadalmat vetetett lajstromba a Ford az Egyesült Államokban: a technológia az autó kameráit használva megfigyelné az útszéli reklámokat, majd a műszerfalon megjelenítené azokat.

A Gizmodón megjelent hír tökéletesen rámutat az óriásplakátok legnagyobb gyengeségére: részletes információkat rendkívül nehéz rajtuk átadni. Dugóban araszolva még csak-csak van rá esély, hogy felírjuk a termálfürdőzés örömét és kínját egyszerre visszaadó család alatti webcímet, de ugyanezt autópályán már eggyel nehezebb összehozni. Valószínűleg abban sem leszünk biztosak, hogy az a négy, medence szélén vigyorgó ember fürdőruhát, naptejet vagy épp szállodai szobát akar eladni nekünk.

A Ford szabadalma mindkét kérdést megoldaná. A leírás szerint az autónk, mondjuk egy Mustang kamerái először is készítenének egy képet a hirdetésről; aztán a kocsink még be is azonosítaná a fotó egyes részeit ("ez itt egy vigyorgó család - ez itt egy kínos szlogen - ez itt egy telefonszám"); végül a cselekvésre buzdító részeket kiemelné, és mintha csak százharminccal interneteznénk, le tudnánk azokat kattintani a műszerfalunkon. Vagyis végre senki nem várná el, hogy az autópályán elolvassunk, majd megjegyezzünk egy tizenegyjegyű mobilszámot, vagy ennél még hosszabb webcímet, ezt mind megcsinálná a kocsink (a Mustangünk!), sőt,

még fel is hívná a sportszerüzletet / drogériát / szállodát, ha szeretnénk.

Hogy a Fordnak mik a pontos elképzelései a technológiával kapcsolatban, azt egy szabadalom alapján lehetetlen megmondani. Az viszont biztos, hogy autózás üzleti modellje, ahogy minden másé is, átalakulóban van. Szoftverfrissítések által engedélyezett önvezető technológiát adnak el nekünk, egyes gyártókban felmerül, hogy egyszeri vagy előfizetési díjat kérjenek bizonyos funkciók ki-be kapcsolásáért, vagyis az autóvásárlás amennyire hardver, annyira szoftver kérdése, és ez méginkább így lesz a jövőben. Egy ilyen innováció lehetséges, hogy mindenki számára ingyenes kényelmi és biztonsági funkció lesz, ahogyan az is, hogy fizetős kiegészítőt csinálnak belőle. Sőt, az sem kizárt, hogy a Ford az így megszerzett adatok értékesítésével többletbevételre tesz majd szert. Ami biztos, hogy ha megvalósul az elképzelés, akkor egy termálfürdő telefonszáma kedvéért senkinek sem kell majd elkezdenie tolatni.

(Fotó: Ford Media Center)

További cikkek a témában:

A jövőben talán elég lesz sávot váltani, hogy feltöltsük az autónkat Az elektromos autókat mozgás közben töltő technológiát Nikola Tesla, valamint a mélyűr kommunikációs technológiája inspirálta.

Így „lát” a forradalmi LIDAR-rendszer, amely újabb lökést adhat az önvezető technológiának Az akár egyetlen foton érzékelésére is képes rendszer áll majd a Ford és a Volkswagen által fejlesztett önvezető technológiáknak a középpontjában.

A félig hajó - félig repülő kimérák, az ekranoplánok lehetnek a jövő kompjai Ezek a kompok kicsit máshogy fognak kinézni, mint amit megszoktunk, a víz felett repülnek majd. A Regent már építi a maga verzióját, ami 300 km/h-val repül majd alig egy-két méterre a vízfelszíntől, méghozzá elektromos meghajtással.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.