A Gizmodón megjelent hír tökéletesen rámutat az óriásplakátok legnagyobb gyengeségére: részletes információkat rendkívül nehéz rajtuk átadni. Dugóban araszolva még csak-csak van rá esély, hogy felírjuk a termálfürdőzés örömét és kínját egyszerre visszaadó család alatti webcímet, de ugyanezt autópályán már eggyel nehezebb összehozni. Valószínűleg abban sem leszünk biztosak, hogy az a négy, medence szélén vigyorgó ember fürdőruhát, naptejet vagy épp szállodai szobát akar eladni nekünk.
A Ford szabadalma mindkét kérdést megoldaná. A leírás szerint az autónk, mondjuk egy Mustang kamerái először is készítenének egy képet a hirdetésről; aztán a kocsink még be is azonosítaná a fotó egyes részeit ("ez itt egy vigyorgó család - ez itt egy kínos szlogen - ez itt egy telefonszám"); végül a cselekvésre buzdító részeket kiemelné, és mintha csak százharminccal interneteznénk, le tudnánk azokat kattintani a műszerfalunkon. Vagyis végre senki nem várná el, hogy az autópályán elolvassunk, majd megjegyezzünk egy tizenegyjegyű mobilszámot, vagy ennél még hosszabb webcímet, ezt mind megcsinálná a kocsink (a Mustangünk!), sőt,
még fel is hívná a sportszerüzletet / drogériát / szállodát, ha szeretnénk.
Hogy a Fordnak mik a pontos elképzelései a technológiával kapcsolatban, azt egy szabadalom alapján lehetetlen megmondani. Az viszont biztos, hogy autózás üzleti modellje, ahogy minden másé is, átalakulóban van. Szoftverfrissítések által engedélyezett önvezető technológiát adnak el nekünk, egyes gyártókban felmerül, hogy egyszeri vagy előfizetési díjat kérjenek bizonyos funkciók ki-be kapcsolásáért, vagyis az autóvásárlás amennyire hardver, annyira szoftver kérdése, és ez méginkább így lesz a jövőben. Egy ilyen innováció lehetséges, hogy mindenki számára ingyenes kényelmi és biztonsági funkció lesz, ahogyan az is, hogy fizetős kiegészítőt csinálnak belőle. Sőt, az sem kizárt, hogy a Ford az így megszerzett adatok értékesítésével többletbevételre tesz majd szert. Ami biztos, hogy ha megvalósul az elképzelés, akkor egy termálfürdő telefonszáma kedvéért senkinek sem kell majd elkezdenie tolatni.
(Fotó: Ford Media Center)