A mostani eredményekről a Magyar Hang számolt be. Mint a lap írja, az IHME nem csak megrajzolja és előrevetíti a járványgörbét, de különböző forgatókönyvekre (ezeket a potenciálisan meghozható intézkedések alakítják) is számításokat végeznek. Jelenlegi előrejelzésük szerint a halálozások száma a nagyon is közeli jövőben drasztikus növekedésnek indulhat. Ez azt jelenti, hogy a járvány év végéig több mint 12 500 életet is követelhet az országban. A járvány tetőzése pedig november 19-re várható, ez napi 35 000 tényleges fertőzöttet (azonosított és azonosítatlan esetek együtt), valamint napi 220 halálesetet jelent.
Január 1-ig 12 503 emberrel fog végezni az országban a koronavírus, amennyiben a jelen helyzetet vetítjük előre. Ez a szám azonban nagyobb is lehet (ha enyhítik a korlátozásokat), de lehet „némileg” alacsonyabb is, ha mindenki maszkot visel. Ez utóbbi esetben a tetőzés is arrébb csúszna – december elején történne ez meg sokkal kevesebb halottal. Amennyiben viszont a járványt szabadjára engedjük, a csúcs karácsony környékén éri majd az országot, brutálisan sok, napi 550 halálesettel.
Kérdés, hogy mennyire sikerül ellaposítani a görbét, hogy a kórházi kapacitás bírja majd a járvány okozta terhelést. A modellből az látszik, hogy sima kórházi ágyból akad elég, a gond az intenzíves ágyakkal lesz.
A 444 foglalta össze röviden a Transzlációs Medicina Alapítvány által szervezett beszélgetést, mely éppen ezt a témát, az intenzíves ágyak számát járta körbe. Eszerint ebben a szűk keresztmetszetet a szakápolók alacsony száma jelenti. A megszólaló Hegyi Péter professzor szerint „nagyjából 3000 intenzíves ágy fölött kalkulálni teljesen irreális a betegellátásban”.
Az Egészségmérési és -értékelési Intézet grafikonja szerint (amit az eredeti linkben lehet megtekinteni) a novemberre jósolt tetőzéskor ezen ágyszám nagyjából duplájára lehet majd szükség. A magyar Hang kiemeli azonban, hogy mindez modellszámítás, ami napról-napra, az események fényében változik, és még mindig sokat tehetünk azért, hogy a legrosszabb forgatókönyvek ne következzenek be.
(Kép: Flickr/John Twohig)
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR