Az Integral AI-t az egykori Google-veterán, Jad Tarifi alapította, és most azt állítják, hogy modelljük új készségeket tanul meg „előre gyűjtött adatkészletek és emberi beavatkozás nélkül”. A cég saját definíciót is ad az AGI-ra: „autonóm készségtanulás”, „biztonságos, megbízható mesterszintű tudás katasztrofális kockázatok és váratlan mellékhatások nélkül”, valamint energiahatékonyság – vagyis hogy a tanulás energiaigénye nagyjából egy emberéhez hasonló.
Tarifi szerint „a mai bejelentés több mint technikai siker; az emberi civilizáció történetének új fejezete”.
A csapat robotkísérletekről beszél, amelyekben a gépek állítólag felügyelet nélkül tanultak meg új feladatokat elvégezni, és azt állítják, hogy a modell az emberi agykéreg többrétegű felépítését utánozza.
Hogy ez valóban „a világ első AGI-ja-e”, arról biztosan lesz vita – mint ahogy korábban a „kvantumfölényről” is. Egyelőre annyi látszik: a marketing már tényleg emberi szintű, most a bizonyítékokat várjuk hozzá.
(A cikkhez használt kép illusztráció, forrása: Pixabay)