Az ezer kilométeres hatótávú drón egyedül szállítja a rakományt

2024 / 01 / 27 / Bobák Zsófia
Az ezer kilométeres hatótávú drón egyedül szállítja a rakományt
A Cento drónt légiforgalmi irányítók felügyelik és pilóta nélkül, autonóm üzemmódban oldja meg a hosszú távú szállítmányozás gondját.

A MightyFly bemutatta Cento nevű drónját, ami új utat nyithat a szállítmányozásban nagy teherbírásának és még nagyobb hatótávjának köszönhetően. A drónnal az ígéretek szerint a közutakon történő szállításnál jóval gyorsabban célba ér az áru és hibrid-elektromos meghajtása miatt környezetbarátabb opciót jelent a legtöbb fuvarozási móddal szemben. A pilóta nélküli gép harmadik generációs változata egyelőre csak 45 kilogramm terhet tud szállítani, de később több mint 200 kilogramm teherbírású verziót is készítenek belőle. A gép a rakományt akár 1000 kilométeres távolságba is eljuttatja, majd az érkezési helyen autonóm módon teszi le terhét és indul is tovább a következő úticélhoz a többi áruval.

A járművet légiirányítók figyelik és ellenőrzik a MightyFly központjától, a szállítmányok rakodását pedig az ALMS (Autonomous Load Mastering System) rendszer intézi, aminek segítségével az ajtók önállóan nyitódnak és záródnak, miközben optimálisan rendezi, valamint biztosítja a termékeket a jármű belsejében (persze az áru behelyezéséhez emberi munkaerőre is szükség van). Az ALMS rendszert 2025 után már az Egyesült Államok Légiereje is használhatja, a Cento pedig az idei évben kezdi meg demonstrációs céllal a kiszállítást Michigan környékén.

A drónos szállítmányozást több cég is használja vagy legalábbis teszteli szerte a világban, az Amazon például elől jár a technológia alkalmazásában: több amerikai városban is lehetővé tették ezt a fajta házhoz szállítási módot és 2024-ben már Olaszországban és az Egyesült Királyságban is bevezetik a rendszert. Magyarországon a Rossmann jelentette be a tavalyi évben, hogy elkezdték tesztelni a drónos kiszállítás lehetőségét, de a projekt akkor még a pilot fázisban tartott, így a szolgáltatás bevezetésére egyelőre várni kell.

(Fotó: MightyFly)


Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Disztópia, újfajta szórakozás, a technológia térnyerése vagy egy eszköz, ami sok problémát meg tud oldani - a szexuális célokra szánt emberszerű gépeket nagyon eltérő szemszögekből lehet nézni, de egy biztos: a robotok készülnek és egyre emberibbé válnak. Legújabb sorozatunkban partnerünkkel, Magyarország legnagyobb felnőtt áruházával, a Vágyaim.hu csapatával együtt kutatjuk, merre tart az emberiség a szexualitás egyre digitálisabb ösvényein...
Kiderült, mennyibe kerül majd a kínai Ehang pilóta nélküli légitaxija
Kiderült, mennyibe kerül majd a kínai Ehang pilóta nélküli légitaxija
A gyártó tavaly decemberben szállított először utasokat két nagyváros között és áprilistól Kínán kívül is értékesítik a légitaxijaikat, meglepően olcsón.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.