Az orosz gazdasági minisztérium pár hete bejelentette, hogy jövőre az orosz autópiacon is megjelenik az elektromos autók vásárlásának állami támogatása, mely a villanyautók árának 25 százaléka de maximum 625 ezer rubel lesz. Ez azonban csak előzetese volt annak az általános elektromos mobilitási stratégiai programnak, amelyet végül most hétfőn fogadott el a kormány.
Az orosz állam 591 milliárd rubeles, mintegy 2400 milliárd forintnak megfelelő értékű csomagjából egyaránt részesül a helyi autóipar és az autóvásárlók. A stratégiai program időtávja 2030-ig szól, a kormány célja, hogy ekkorra az Oroszországban eladott új autó legalább tíz százaléka elektromos autó legyen, az utakon pedig 27 ezer nyilvános töltőállomás szolgálja ki ezeket a kocsikat.
Jelenleg alig 10 ezer elektromos autó rója az orosz utakat, míg a teljes autóállomány 56 millió jármű, az évi újautó-piac pedig jelenleg évi kb. 1,6 millió darab - a terv igen ambiciózus. Ráadásul a kezdés még nem is igazán erős: a tervek szerint a program első szakaszában, 2024-ig még csak 25 ezer elektromos autó illetve országszerte összesen 2900 töltőállomás üzembe helyezése a cél.
A korábban említett direkt ártámogatás mellett a villanyautó-vásárlók államilag támogatott kölcsönökre, könnyített lízingkondíciókra is számíthatnak. Sokaknak vonzó lehet, hogy 2022-től az elektromos járművek után nem kell majd fizetni az útdíj-köteles útszakaszokon.
(Automotive News, Wards Auto)
További cikkek a témában:
Elektromossá alakítja a kerekesszékeket egy orosz cég egykerekűje
Az elektromos kiegészítő néhány másodperc alatt felpattintható és akár húsz km/h-s sebességet is lehetővé tesz.
A kínai google is saját elektromos autót akar gyártani
A Baidu, a kínai internetes kereső- és minden egyéb-szolgáltató is saját elektromos, önvezető autó gyártását fontolgatja.
A Microsoft is beszáll az önvezető autózásba
A GM és a Honda partnerével, a Cruise-zal állnak össze.