Az ország, amely elektromos és hidrogénüzemű autókkal akar kitörni a válságból

2020 / 07 / 16 / Rácz Tamás
Az ország, amely elektromos és hidrogénüzemű autókkal akar kitörni a válságból
Dél-Korea bezöldül: a New Green Deal-lel a világjárvány okozta gazdasági problémák kezelését összekötik a CO2-kibocsátás csökkentésével.

Sok ország vezetése próbálja összehozni a klímavédelmi célokat a koronavírus-járvány okozta recesszió kezelésével, de talán Dél-Koreában határozták meg a legegyértelműbben, hogyan képzelik a jövőt. A szöuli kormány bejelentése szerint az elkövetkező hat év folyamán egy 114,1 trillió won-os, 95 milliárd dolláros (írjuk le forintban is: csaknem 30 ezer milliárd HUF!) gazdasági élénkítő csomaggal, a Green New Deal-lel kívánják felpörgetni a gazdaságot. Mun Dzse-in elnök a gazdaságélénkítő intézkedésektől 1,9 millió új munkahely létrejöttét várja.

Az élénkítő csomag jelentős része a koreai elektromos autók és hidrogénautók fejlesztésére, piaci térnyerésére fordítandó. A kormány emellett támogatja a villamosenergia-hálózat decentralizálását, a megújuló energiatermelés bővítését. A közlekedés és az energetika mellett az otthoni munkavégzés kiterjesztéséhez és az orvosi távdiagnosztika fejlesztéséhez szükséges informatikai infrastruktúra is nagy szerepet kap az ország jövőjében: az 5G-hálózat kiépítésére és üzemeltetésére is forrásokat biztosít a kormány. A 2050-re tervezett CO2-semlegesség elérése érdekében az ország elindítja tengerentúli szénbányáinak felszámolását és karbonadó bevezetését is tervezik.

Dél-Korea igazi nagyhatalom az emissziómentes mobilitásban. A Hyundai-Kia konszern elektromos és plug-in hibrid személyautói ár-érték arányban a legjobb modellek közé tartoznak a piacon. A cégcsoport a hidrogénalapú mobilitás egyik legrégebbi úttörője: a Honda és a Toyota mellett a Hyundai az európai gyártókat messze megelőzve készített hidrogénautót, pár napja pedig világelsőként szabályos kereskedelmi forgalomban értékesített hidrogénüzemű teherautókat, (Svájcba szállítottak tíz darab Hyundai Xcient kamiont.)

2025-re a koreai tervek szerint az országban 1,13 millió elektromos és 200.000 hidrogénüzemű autó rója majd az utakat - a kiindulási alap a 2019-es statisztika szerinti 91.000 és 5.000 ilyen kocsi! A zéró emissziós járművekhez szükséges töltési, tankolási infrastruktúra fejlesztését állami segítséggel építik ki. A tervek szerint 2025-ben egymillió autóval a koreai autóipar adja majd a világ elektromoautó-értékesítésének több mint tíz százalékát.

Az elektromos illetve hidrogénalapú mobilitás fejlesztési eredményeit a koreai elnök szerint nem csak a közúti közlekedésben kívánják hasznosítani, hanem a hajózásban, vasúti szállításban, légiközlekedésben, katonai célú fejlesztésekben is.

A nagyszabású Green New Deal programban szerepel az is, hogy 2035-re teljesen betiltsák az országban a belsőégésű motoros járművek értékesítését, 2025-re pedig a főváros 7400 buszának már több mint a fele, legalább 4000 jármű károsanyag-kibocsátástól mentes, elektromos vagy hidrogéncellás gép legyen.  Szöulban jelenleg 1090 nyilvános elektromosautó-töltő és négy hidrogénkút működik, de a városvezetés tervei szerint a Green New Deal-re alapozva 2035-ben már 4000 töltőpont és 65 hidrogén-töltőállomás működhet a jelenleg tízmillió lakosú metropoliszban.


A Hyundai Ioniq hibrid, konnektoros hibrid és tisztán elektromos hajtással készül

A komplex gazdasági stratégiai terv és a mellé rendelt pénzügyi erőforrások egy utópisztikus sci-fi-ország képét vetítik előre, ahol csendesen suhannak az emissziómentes járművek, napelemek és szélturbinák termelik az energiát, gyűrött arccal a buszon, metrón unatkozó vagy a dugóban vánszorgó emberek helyett munkájukat gyakran otthonról végző polgárok élik vígan életüket a smart city-kben. És a koreaiakról valahogy el is lehet képzelni, hogy mindezt tényleg meg tudják valósítani!


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Így nézhetünk utána, milyen hatással lesz a mindennapjainkra a klímaváltozás
Így nézhetünk utána, milyen hatással lesz a mindennapjainkra a klímaváltozás
Az MIT kutatóinak interaktív grafikonjai megmutatják, hány napot tudunk évente a szabadban tölteni számunkra kényelmes hőmérsékleti körülmények között most és néhány év/évtized múlva a világ különböző országaiban.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.