A Wired beszámolója alapján a technológia segíthet csökkenteni a repülési ipar óriási környezeti hatásait, hiszen a szén-dioxid-szennyezés megkötésével-átalakításával csökken a kibocsátás, és a sugárhajtómű-üzemanyag gyártási folyamata is megtisztul. A folyamat egyelőre csak a laboratóriumban működött és mindösszesen néhány gramm üzemanyagot termelt.
A súlyos és sürgető probléma amire ez a kutatás megoldást adhat, és az a tény, hogy a kísérletek működnek, mindenképpen megköveteli a méretskálázás fejlesztését és a további munkát - mondta el a tanulmány társszerzője Tiancun Xiao Oxfordi vegyész.
Xiao javaslatában egy elektromos erőmű mellett közvetlenül elhelyezett sugárhajtómű-üzemanyagot előállító telep felhasználhatná az erőmű kibocsátását, ahelyett, hogy a légkörbe engednék azt.
"Az éghajlatváltozás gyorsul, és hatalmas mennyiségű szén-dioxidot bocsátunk ki. A szénhidrogén-üzemanyagok infrastruktúrája már létezik. Ez a folyamat segíthet az klímaváltozás enyhítésében, és felhasználhatja a jelenlegi szén-dioxid-infrastruktúrát a fenntartható fejlődés érdekében” - mondta Xiao.
Az eljárás megtisztítaná a gyárakat, de nem ösztönözné őket arra, hogy hagyják abba a fosszilis tüzelőanyagok égetését - vélekedett Oskar Meijerink, a SkyNRG Jövőbeli üzemanyagok divíziójának projektvezetője. “Egy ilyen rendszer legjobb felhasználása az lenne, ha megpróbálnánk a már légkörbe került meglévő szén-dioxidot megkötni - javasolta Meijerink, aki nem dolgozott a rendszeren. hogy skálázódik. A kutatás eredményei a Nature Communications folyóiratban jelentek meg.
(Forrás: Wired Kép: Unsplash)