Az új Hummer elektromos terepjáró-szörnyeteg átlósan is képes közelekedni

2020 / 10 / 21 / Felkai Ádám
Az új Hummer elektromos terepjáró-szörnyeteg átlósan is képes közelekedni
A GMC tegnap leleplezte az új, immár elektromos Hummert, és nem túlzás, hogy a „supertruck” láttán szem-száj nyitva maradt, állkapocs leesett. Az igazi teszt persze még hátravan.

A tegnap bejelentett gépkocsi formavilága kevésbé merész, mint a Tesla Cybertrucknak, de épp ezért némileg esztétikusabb. Egyszerre idézi a Hummer klasszikus vonalait, és mutat közben egy elképesztő jövő irányába, míg a Cybertruck dizájnja inkább egy ultimátum: ez a jövő, gyerekek, ha tetszik, ha nem.

A megjelenés persze csak egy dolog, érdekesebb, hogy mit rejt a motorháztető. Mivel elektromos járműről beszélünk, a motorháztető csomagteret rejt, de képletes értelemben azért sok izgalmas apróság derült ki már most a kocsiról. A kocsit egy 800 V-os rendszer működteti, amely 350 kW-tal tölthető, vagyis ez az egyik leggyorsabban tölthető jármű. A GMC tesztjei alapján egy csutkára töltéssel körülbelül 560 kilométert tehetünk meg, de sietve hozzáteszik, hogy ez persze sok mindentől (időjárás, terepviszonyok, a jármű életkora stb.) is függ, és egyelőre a vállalaton kívül más ezt nem is tesztelte. Habár a tényleges akkumulátorkapacitás nem ismert, a cég szerint 10 percnyi töltés nagyjából 161 kilométer (100 mérföld) autókázásnak felel meg.

A GMC számításai alapján a járművet hajtó, három elektromotorból álló e4WD rendszer nagyjából 1000 lóerőnek megfelelő teljesítményt képes a szabadjára engedni, így a kocsinak körülbelül három másodpercre van szüksége ahhoz, hogy 100 km/h sebességre gyorsuljon. Ez nagyjából megfelel a legdrágább Cybertruck számainak, amivel az elektromos Hummer igyekszik felvenni a versenyt.

A teljesítményen kívül egyéb érdekességek is akadnak, ezek közül a leglátványosabb az úgynevezett Rák Mód (Crab Mode). Ennek bekapcsolásakor alacsony sebesség mellett az első és a hátsó kerekeket is oldalra tekerhetjük megegyező szögben, aminek köszönhetően a Hummer átlósan is tud közlekedni, ami rázósabb terepviszonyok mellett lehet nagy segítség. Mivel a kocsival kapcsolatos összes főcím ezt a tulajdonságot hangsúlyozza, látható, hogy a GMC ezzel nagyon eltalált valamit. Látványos megoldás, persze kérdés, hogy egy átlagos autós ezt mennyire használja majd ki, ha éppen nem a haverok előtt kíván mindössze villantani.

Az alvázat megerősített acéllemezekkel szerelték fel, amely kifejezetten az akkumulátorokat védi, illetve ellenáll durvább út- és úton kívüli viszonyoknak is. Az adaptív felfüggesztés az Extract Mode bekapcsolásakor 149 milliméterrel emeli meg a kocsit, ami sziklás terepeken vagy gázlóknál jön jól, a 18 kamerából álló rendszer pedig teljes látóteret kínál a kocsi körül, sőt alatta is. A kocsi alá szerelt kamerák abban segítenek, hogy elkerüljük a durvább kitüremkedéseket és sziklákat, és ezeket külön mosási funkcióval lehet tisztán tartani. A GM emellett hagyományos vezetéssegítő rendszerekkel is felszerelte a járművet, mint például az automata sávváltás.

Egy dolog biztos, a GMC nagyon tud ínycsiklandó PR-anyagot fogalmazni. A kocsi legfőbb próbája mindenesetre az lesz, amikor valós körülmények közt derül ki, hogy mekkora távolságot lehet vele megtenni. Ez ugyanis nagyon nem mindegy egy olyan gépnél, amellyel elvileg a vadonban kaptathatunk, ahol ritkán találni töltőállomást. Ha pedig nullára merült a töltöttség, azon az átlós haladás sem segít. Vagyis az elektromos supertruckok versenyét elsősorban az akkumulátrokapacitás dönti majd el, sokkal inkább, mint akár a városi közlekedésre szánt e-autókét.

Az elektromos Hummer gyártása 2021 végén indul, és például az Extract Mode funkció a 2022-ben boltokba kerülő modellekben csak egy ingyenes frissítés után lesz elérhető. A 2023-as modellek viszont már ezekkel érkeznek.

(Képek: 2022 GMC HUMMER EV: Ultimate Capability, Revolutionary Performance/ media.gmc.com)


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Már repülhet is a fúziós űrhajtómű
Már repülhet is a fúziós űrhajtómű
Felével növeli meg a tolóerőt ez a régi-új technológia.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.