Az új Hummer elektromos terepjáró-szörnyeteg átlósan is képes közelekedni

2020 / 10 / 21 / Felkai Ádám
Az új Hummer elektromos terepjáró-szörnyeteg átlósan is képes közelekedni
A GMC tegnap leleplezte az új, immár elektromos Hummert, és nem túlzás, hogy a „supertruck” láttán szem-száj nyitva maradt, állkapocs leesett. Az igazi teszt persze még hátravan.

A tegnap bejelentett gépkocsi formavilága kevésbé merész, mint a Tesla Cybertrucknak, de épp ezért némileg esztétikusabb. Egyszerre idézi a Hummer klasszikus vonalait, és mutat közben egy elképesztő jövő irányába, míg a Cybertruck dizájnja inkább egy ultimátum: ez a jövő, gyerekek, ha tetszik, ha nem.

A megjelenés persze csak egy dolog, érdekesebb, hogy mit rejt a motorháztető. Mivel elektromos járműről beszélünk, a motorháztető csomagteret rejt, de képletes értelemben azért sok izgalmas apróság derült ki már most a kocsiról. A kocsit egy 800 V-os rendszer működteti, amely 350 kW-tal tölthető, vagyis ez az egyik leggyorsabban tölthető jármű. A GMC tesztjei alapján egy csutkára töltéssel körülbelül 560 kilométert tehetünk meg, de sietve hozzáteszik, hogy ez persze sok mindentől (időjárás, terepviszonyok, a jármű életkora stb.) is függ, és egyelőre a vállalaton kívül más ezt nem is tesztelte. Habár a tényleges akkumulátorkapacitás nem ismert, a cég szerint 10 percnyi töltés nagyjából 161 kilométer (100 mérföld) autókázásnak felel meg.

A GMC számításai alapján a járművet hajtó, három elektromotorból álló e4WD rendszer nagyjából 1000 lóerőnek megfelelő teljesítményt képes a szabadjára engedni, így a kocsinak körülbelül három másodpercre van szüksége ahhoz, hogy 100 km/h sebességre gyorsuljon. Ez nagyjából megfelel a legdrágább Cybertruck számainak, amivel az elektromos Hummer igyekszik felvenni a versenyt.

A teljesítményen kívül egyéb érdekességek is akadnak, ezek közül a leglátványosabb az úgynevezett Rák Mód (Crab Mode). Ennek bekapcsolásakor alacsony sebesség mellett az első és a hátsó kerekeket is oldalra tekerhetjük megegyező szögben, aminek köszönhetően a Hummer átlósan is tud közlekedni, ami rázósabb terepviszonyok mellett lehet nagy segítség. Mivel a kocsival kapcsolatos összes főcím ezt a tulajdonságot hangsúlyozza, látható, hogy a GMC ezzel nagyon eltalált valamit. Látványos megoldás, persze kérdés, hogy egy átlagos autós ezt mennyire használja majd ki, ha éppen nem a haverok előtt kíván mindössze villantani.

Az alvázat megerősített acéllemezekkel szerelték fel, amely kifejezetten az akkumulátorokat védi, illetve ellenáll durvább út- és úton kívüli viszonyoknak is. Az adaptív felfüggesztés az Extract Mode bekapcsolásakor 149 milliméterrel emeli meg a kocsit, ami sziklás terepeken vagy gázlóknál jön jól, a 18 kamerából álló rendszer pedig teljes látóteret kínál a kocsi körül, sőt alatta is. A kocsi alá szerelt kamerák abban segítenek, hogy elkerüljük a durvább kitüremkedéseket és sziklákat, és ezeket külön mosási funkcióval lehet tisztán tartani. A GM emellett hagyományos vezetéssegítő rendszerekkel is felszerelte a járművet, mint például az automata sávváltás.

Egy dolog biztos, a GMC nagyon tud ínycsiklandó PR-anyagot fogalmazni. A kocsi legfőbb próbája mindenesetre az lesz, amikor valós körülmények közt derül ki, hogy mekkora távolságot lehet vele megtenni. Ez ugyanis nagyon nem mindegy egy olyan gépnél, amellyel elvileg a vadonban kaptathatunk, ahol ritkán találni töltőállomást. Ha pedig nullára merült a töltöttség, azon az átlós haladás sem segít. Vagyis az elektromos supertruckok versenyét elsősorban az akkumulátrokapacitás dönti majd el, sokkal inkább, mint akár a városi közlekedésre szánt e-autókét.

Az elektromos Hummer gyártása 2021 végén indul, és például az Extract Mode funkció a 2022-ben boltokba kerülő modellekben csak egy ingyenes frissítés után lesz elérhető. A 2023-as modellek viszont már ezekkel érkeznek.

(Képek: 2022 GMC HUMMER EV: Ultimate Capability, Revolutionary Performance/ media.gmc.com)


Ilyen lesz a Kia új elektromos járműve
Ilyen lesz a Kia új elektromos járműve
A PV5 első verzióját már tesztelik, várhatóan 2025-ben jelenik meg.
Az elektromos autók nem csak elvesznek, hanem adnak is energiát, ha kell
Az elektromos autók nem csak elvesznek, hanem adnak is energiát, ha kell
Elektromos autók táplálták energiával az ausztrál villamosenergia-hálózatot egy áramszünet alatt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.