Az újrahasznosítás főgonoszának három év kellett ahhoz, hogy új csomagolást tervezzen

2020 / 09 / 13 / Rácz Tamás
Az újrahasznosítás főgonoszának három év kellett ahhoz, hogy új csomagolást tervezzen
A Pringles chips új, könnyebben feldolgozható dobozba kerül.

Egy újrahasznosítási cégeket tömörítő szervezet még 2017-ben nevezte a hengeres dobozba zárt Pringles burgonyapelyhet "number one recycling villain"-nek, vagyis a hulladékok újrafeldolgozásának első számú főgonoszának. A műanyagkupakos, a kupak alatt fóliával lezárt, festett, belül műanyagfóliázott kartonhenger, melynek talpa fém - ezt tényleg nem egyszerű kezelnie a recikláló iparnak. A gyártó, a Kellogg's meghallotta a kritikát és új dobozt terveztetett a Pringles-nek.

Az újrahasznosított papírból készült új hengereket először három angliai Tescóban próbálják ki egy hathetes vevői elégedettséget mérő teszten. A Kellogg's rögtön kétféle megoldást is tesztel: megnézik, hogy a műanyag vagy a papír, mindkét esetben reciklálható kupakos új Pringles tetszik-e majd jobban a vevőknek.

A Pringles csomagolásának átalakítása üzletileg kényesebb probléma, mint elsőre gondolhatnánk. A vevők ezért a chipsért a magas árat részben pont a masszív, igényességet sugalló dobozért hajlandók kifizetni, amely egyrészt jól néz ki, másrészt valóban jobban megvédi a krumpliszirmokat a töredezéstől. Ráadásul a Pringles híres, több mint ötvenébes szlogenje is a csomagoláshoz kapcsolódik. "Once you pop, you can't stop" (kb. "Ha felpattintod, abba sem hagyod"): vagyis a fedélnek pattannia kell nyitáskor, különben oda a termékimázs.

A Kellogg's a Pringles-ügytől függetlenül elkötelezte magát az újrahasznosíthatóság irányába. Ígéretük szerint 2025-re minden termékük csomagolása 100%-ban újrafeldolgozható vagy komposztálható lesz.


Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Szülő–gyermek kapcsolatra alapuló közös programokkal – például golf- és vitorlásversenyekkel – igyekszik előmozdítani a generációváltás kérdését a Raiffeisen Bank. Az intézmény az egyre szélesebb körű banki és befektetési megoldások mellett olyan eseményeket is szervez, amelyeken a fiatalabbak és az idősebbek egyaránt jól érzik magukat, érdeklődésük összeér. A jelenünkben „turbósodó” generációváltás tematikájáról kérdeztük Bálint Attilát, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának a vezetőjét.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.