Az ünnepek alatt megtörtént az első Cybertruck-karambol, a várt eredménnyel

2024 / 01 / 02 / Pőcze Balázs
Az ünnepek alatt megtörtént az első Cybertruck-karambol, a várt eredménnyel
December elején adták át az első Tesla Cybertruckokat, amelyeknek a posztapokaliptikus, brutális formaterve már a 2019-es bemutatón felvetette a kérdést: vajon mi fog történni, amikor találkoznak egy szembejövő autóval? Az első válasz a kaliforniai Szilícium-völgyből érkezett.

Amint arról egy hónapja beszámoltunk a Rakétán, a Tesla legutóbb 2020-ban szállított új modellt, a márka rajongói a Model Y megjelenése óta vártak a Szárnyas fejvadász ihlette, minimalista Cybertruckra. Az egyszerű forma ugyanis nem jelent egyszerű gyártást: a rozsdamentes acél karosszéria tömegtermelése nem volt könnyű feladat a vállalat számára. Most, hogy látszólag kitalálták a megfelelő folyamatokat, az is ki fog derülni, hogy a szokatlan, merev test hogyan viselkedik más járművekkel, vagy akár gyalogosokkal, kerékpárosokkal szemben.

A The Verge-ön olvasható cikk egyelőre megnyugtatóan hat: 28-án csütörtökön egy tizennégy éves Toyota Corolla találta szembe magát egy Cybertruckkal Palo Alto mellett, a kaliforniai 35-ös út egy kanyargós, erdős szakaszán. Azt nem tudni, hogy a Corolla tizenhét éves sofőrje mennyivel haladt, de az biztosnak tűnik, hogy jobbra húzta a kormányt, amivel az út melletti, földes szakaszra irányította az autót, ami ezután az út bal oldalára sodródott, a kettős záróvonalon túlra - áll az autópálya-járőrök jelentésében. Ekkor jött vele szembe a Cybertruck, ami kézi irányítással, vagyis az Autopilot nevű vezetéstámogató rendszer nélkül közlekedett. A Toyota láthatóan elöl és oldalt is alaposan összetört, míg a Cybertruckon csak annyi látszik, hogy kinyíltak a függönylégzsákjai, igaz, az orráról szemből nem készültek felvételek. Sérülést, szerencsére csak apróbbat, egyedül a Tesla sofőrje szenvedett, aki nem kért kórházi ellátást.

A The Verge-ön Andrew J. Hawkins korábban hosszasan taglalta, hogy az új Tesla milyen biztonsági kockázatokat rejthet, a teljesen szögletes dizájntól kezdve, a középső visszapillantó tükör mellőzésén és a holttereken keresztül, a hatalmas súlyáig és a gyűrődési zónák látszólagos hiányáig. Ezekkel a tényezőkkel is összefügghet, hogy csak az USA-ban, Mexikóban és Kanadában lehet majd kapni; a Cybertruck valószínűleg meg sem felelne az EU és Ausztrália szabályainak. Ugyanakkor, amint azt az újságíró aláhúzta, az összes SUV veszélyesebb a súlya és a magassága miatt, mint más modellek - és az elektromos autók nagyobb tömegével és jobb gyorsulásával ez valószínűleg csak súlyosbodni fog.

(Borítókép: Boddhya/Reddit)


Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Szülő–gyermek kapcsolatra alapuló közös programokkal – például golf- és vitorlásversenyekkel – igyekszik előmozdítani a generációváltás kérdését a Raiffeisen Bank. Az intézmény az egyre szélesebb körű banki és befektetési megoldások mellett olyan eseményeket is szervez, amelyeken a fiatalabbak és az idősebbek egyaránt jól érzik magukat, érdeklődésük összeér. A jelenünkben „turbósodó” generációváltás tematikájáról kérdeztük Bálint Attilát, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának a vezetőjét.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.