Bagger 293 – a leghatalmasabb szárazföldi jármű az egész világon 2024 / 01 / 21 / Felkai Ádám

Az 1995-ben épített Bagger 293 egy óriásgépekből álló terméksorozat része, amely magában foglalja a Bagger 281-et (1958), a Bagger 285-öt (1975), a Bagger 287-et (1976), a Bagger 288-at (1978) és a Bagger 291-et (1993). A 293-at, ezt a hatalmas kotrógépet jelenleg az RWE Power AG, Németország második legnagyobb energiatermelője üzemelteti, és a jármű jelenleg a Hambach melletti barnaszénbányában állomásozik. Eredetileg korábbi tulajdonosa, a Rheinbraun barnaszén-vállalat (1932 óta az RWE leányvállalata) RB293-nak nevezte el, majd az RWE 2003-as belső szerkezetátalakítása után keresztelték át Bagger 293-ra. A gyártó, a TAKRAF az SRs 8000 típusú kotrógépek közé sorolja. A németországi Észak-Rajna-Vesztfáliában egy külszíni szénbányában tehát jelenleg is működő Bagger 293 lenyűgöző méretekkel büszkélkedhet: 220 méter hosszú és 94,5 méter magas, a tömege pedig 14,196 tonna – amivel kiérdemelte, hogy a Guinness Rekordok Könyve szerint ez a világ legnehezebb szárazföldi járműve (erre – mármint a jármű kitételre – még visszatérünk hamarosan). Ez az óriási gép naponta 240 000 köbméter földet képes megmozgatni. 18, egyenként 6600 literes kanál található benne, amelyek egy hatalmas kerékre (a kanálkerékre) vannak felszerelve az élen. Ahogy a kerék forog, ezek a vödrök felhordják a földet, és szállítószalagra pakolják, hogy eltávolítsák. A szállítószalagokat a géppel azonos magasságú darukhoz csatlakoztatott kábelek tartják. Maga a kanálkerék 21,6 méter átmérőjű, ami egy négyemeletes épület magasságának felel meg. A kotrógép azonban valóban képes a helyváltoztatásra – igaz gyorsasági versenyt nem fog nyerni: több mint három hétbe telt ugyanis, mire a kotrógép megtette a 128 km-es utat a gyártól a garzweileri bányáig óránkénti egy kilométeres sebességgel. (Forrás: Guinness World Records, Sometimes Interesting, Wiki, Kép: Researchgate)
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Ilyenek lesznek a jövő városainak autói?
Ilyenek lesznek a jövő városainak autói?
A kínai GAC Motor elképzelte, hogyan közlekedhetünk hamarosan urbánus környezetben, bár a modellek valójában részben régi járművek újragondolt verziói.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.