Bemutatták, milyen lesz a világ legnagyobb kibocsátásmentes repülőgépe

2023 / 05 / 02 / Bobák Zsófia
Bemutatták, milyen lesz a világ legnagyobb kibocsátásmentes repülőgépe
A ZeroAvia fejleszti a gépet, ami hidrogén-elektromos hajtással működik majd és az eddigi legnagyobb hidrogénes utasszállítónak készül.

A ZeroAvia idén januárban demonstrálta a hidrogénhajtású utasszállítás életképességét egy tesztrepülés során, ami alatt egy átalakított repülőgéppel tíz percen keresztül repültek a cég gloucestershire-i központjának környékén. A tesztgép egy kisebb modell, egy Dornier 228 volt, ami csak 19 személy befogadására alkalmas, de a vállalat hosszú távú célja, hogy egyre több közepes hatótávolságú utasszállító esetében üzemanyagcellásra váltsák a hagyományos hajtóműveket.

Ennek érdekében most egy jóval nagyobb kapacitású gépet, a 76 ülőhelyes Bombardier Q400 modellt módosítanak, amelyet a velük együttműködő Alaska Airlines adott át nekik tesztelés céljából. A légitársaság nemrégiben nyugdíjazta a Q400 gépekből álló flottáját és ezt a példányt kifejezetten kutatás-fejlesztési célokra őrizték meg, hogy elősegítsék a zéró emissziós technológia adaptálását a repülőgépipar területén. A ZeroAvia a gépet a régi turbólégcsavaros formájából teljes mértékben kibocsátásmentessé, hidrogén-elektromos hajtásúvá alakítja, ezzel az eddigi legnagyobb hidrogénes utasszállító repülőgépet alkotják meg.


A ZeroAvia HyperCore hajtóműve (Kép: ZeroAvia)

A ZeroAvia elmondása szerint a technológiájuk a hidrogénes és az elektromos hajtás kombinációján alapul: a hajtómű üzemanyagcellák, tehát hidrogén használatával generál elektromosságot, amivel azután elektromos motorokat működtetnek, amelyek a légcsavarokat hajtják meg. A módszert első körben az Alaska Airlines regionális járatainak működtetésére használják, a ZeroAvia tervei szerint pedig 2027-re akár 40-80 ülőhelyes, több mint 1000 kilométer távolságba szállító gépekbe is integrálhatják majd.

(Fotó: ZeroAvia, Alaska Airlines)

Először emelkedett a levegőbe hidrogén hajtású utasszállító repülőgép A ZeroAvia egy Dornier 228-ba szerelte be a saját üzemanyagcellás rendszerét, amellyel a céljuk, hogy 2025-re már kereskedelmi járatokon is alkalmazzák.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Gyors és olcsó: hatalmas, felfújható űrállomásokat bocsátanak fel két éven belül
Gyors és olcsó: hatalmas, felfújható űrállomásokat bocsátanak fel két éven belül
A Max Space stadion méretű, de olcsón és könnyen telepíthető űrállomásokat ígér. A 2026-ban fellőtt első modult követően pedig ilyenekben élhetnek az emberek majd a Holdon, és aztán a Marson is.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.