Elon Musk 2017-ben állt elő az ötlettel, hogy föld alatti alagutakkal, kvázi autópályákkal forradalmasítaná a városi közlekedést, amelyben az emberek a saját autóikkal juthatnának el villámgyorsan bárhova. Az ötlet megvalósításához egy új céget is létrehozott The Boring Company néven, amely hamarosan meg is kezdte egy tesztalagút kifúrását a SpaceX hawtorne-i főhadiszállása alatt. Az 1,8 kilométer hosszú alagút 2018 végére készült el, ám a nyilvános bemutatón nem igazán nyerte el a szakma és az újságírók tetszését, akik leginkább értetlenkedéssel fogadták az ötletet.
Tegyük hozzá, a koncepció eddigre jelentősen megváltozott az eredetihez képest, a korábbi ötletekből alig köszönt vissza valami. Az eredeti koncepció szerint az autók a föld alatt speciális platformokon utaztak volna, Elon Musk pedig később azt is bedobta, hogy a The Loopban az emberek kisebb kapszulákban utazhatnának, ehhez képest viszont a tesztalagútban egyszerűen egy kicsit átalakított Tesla Model X gurult oda és vissza a saját kerekein. Az is igaz, hogy a The Boring Company rohamtempóban dobta össze az alagutat, amit azóta kicsit át is alakítottak. A nagy autórajongó Jay Leno nemrég a Cybertruckot vitte le az alagútba, amelyet azóta teljesen leaszfaltoztak, így ma már jóval kényelmesebben lehet benne közlekedni.
Elon Musknak a nem kifejezetten derűlátó visszajelzések ellenére is sikerült meggyőznie a Las Vegas-i városvezetést a föld alatt futó alagút létjogosultságáról, így a Las Vegas Convention Center (LVCC) bővítésével együtt megindulhatott az alagút kifúrása is, ami a hatalmasra növekedő kongresszusi központ részeit köti össze. A The Boring Company eredetileg a jövő januári CES szórakoztatóelektronikai kiállításra tervezte befejezni a projektet, ám mivel a világ legnagyobb technológiai kiállítása a koronavírus-járvány miatt elmarad (azaz csak online lesz megtartva), így rengeteg idejük lesz befejezni az alagutat. Az LVCC néhány kamerát is felszerelt, amelyeken élőben követhető, hogy halad az állomások építése.
Az 52,2 millió dollárból épülő projekt két kilométer hosszan, összesen három megállóval köti össze a Convention Center déli és középső csarnokát az új szárnnyal. A The Boring Comapany szerint a rendszer óránként 4400 látogatót tud majd kiszolgálni, akik mindössze egy perc alatt érhetik el a kampusz különböző részeit, ráadásul teljesen ingyen.
A projekttel kapcsolatban a legújabb információ egy látványterv, amit Elon Musk osztott meg Twitteren, és az alagút középső állomását illusztrálja. Ez alapján az állomáson összesen tíz Tesla fog várakozni, amelyek 3-3 utast tudnak majd szállítani egyik vagy másik irányba. Ez újabb változás az eredeti koncepcióhoz képest, hiszen a Las Vegas alatt futó alagútban az emberek a saját kocsijaikkal nem közlekedhetnek majd. Az autókat Musk szerint kezdetben sofőrök fogják vezetni (vagy legalábbis ellenőrizni), de a későbbiekben átállnak teljesen önvezető technológiára.
Musk azt is elismerte, hogy valóban terveznek egy kisbuszt is, ami 12 embert és a csomagjaikat tudja majd szállítani, de erről egyelőre csak annyi derült ki, hogy nem úgy fog kinézni, mint a korábbi látványterveken.
A The Boring Company szempontjából kritikus fontosságú, hogy a Las Vegas-i projekt sikerüljön, hiszen Musknak egészen nagyszabású tervei vannak a föld alatti közlekedéssel, egy sikeres projekt pedig más városok vezetőit is meggyőzheti arról, hogy érdemes invesztálni a technológiába.
(Inverse)