Célegyenesben a Las Vegas alatt futó alagút, amiben Teslák fognak közlekedni

2020 / 08 / 12 / Bobák Áron
Célegyenesben a Las Vegas alatt futó alagút, amiben Teslák fognak közlekedni
Elon Musk nagyszabású álma kezd beérni, igaz, a kezdeti koncepcióhoz képest elég sok minden változott.

Elon Musk 2017-ben állt elő az ötlettel, hogy föld alatti alagutakkal, kvázi autópályákkal forradalmasítaná a városi közlekedést, amelyben az emberek a saját autóikkal juthatnának el villámgyorsan bárhova. Az ötlet megvalósításához egy új céget is létrehozott The Boring Company néven, amely hamarosan meg is kezdte egy tesztalagút kifúrását a SpaceX hawtorne-i főhadiszállása alatt. Az 1,8 kilométer hosszú alagút 2018 végére készült el, ám a nyilvános bemutatón nem igazán nyerte el a szakma és az újságírók tetszését, akik leginkább értetlenkedéssel fogadták az ötletet.


A Tesla Model X a tesztalagútban (Fotó: Getty Images)

Tegyük hozzá, a koncepció eddigre jelentősen megváltozott az eredetihez képest, a korábbi ötletekből alig köszönt vissza valami. Az eredeti koncepció szerint az autók a föld alatt speciális platformokon utaztak volna, Elon Musk pedig később azt is bedobta, hogy a The Loopban az emberek kisebb kapszulákban utazhatnának, ehhez képest viszont a tesztalagútban egyszerűen egy kicsit átalakított Tesla Model X gurult oda és vissza a saját kerekein. Az is igaz, hogy a The Boring Company rohamtempóban dobta össze az alagutat, amit azóta kicsit át is alakítottak. A nagy autórajongó Jay Leno nemrég a Cybertruckot vitte le az alagútba, amelyet azóta teljesen leaszfaltoztak, így ma már jóval kényelmesebben lehet benne közlekedni.

Elon Musknak a nem kifejezetten derűlátó visszajelzések ellenére is sikerült meggyőznie a Las Vegas-i városvezetést a föld alatt futó alagút létjogosultságáról, így a Las Vegas Convention Center (LVCC) bővítésével együtt megindulhatott az alagút kifúrása is, ami a hatalmasra növekedő kongresszusi központ részeit köti össze. A The Boring Company eredetileg a jövő januári CES szórakoztatóelektronikai kiállításra tervezte befejezni a projektet, ám mivel a világ legnagyobb technológiai kiállítása a koronavírus-járvány miatt elmarad (azaz csak online lesz megtartva), így rengeteg idejük lesz befejezni az alagutat. Az LVCC néhány kamerát is felszerelt, amelyeken élőben követhető, hogy halad az állomások építése.


A Las Vegas Convention Center térképe, feketével jelezve az alagút nyomvonala

Az 52,2 millió dollárból épülő projekt két kilométer hosszan, összesen három megállóval köti össze a Convention Center déli és középső csarnokát az új szárnnyal. A The Boring Comapany szerint a rendszer óránként 4400 látogatót tud majd kiszolgálni, akik mindössze egy perc alatt érhetik el a kampusz különböző részeit, ráadásul teljesen ingyen.

A projekttel kapcsolatban a legújabb információ egy látványterv, amit Elon Musk osztott meg Twitteren, és az alagút középső állomását illusztrálja. Ez alapján az állomáson összesen tíz Tesla fog várakozni, amelyek 3-3 utast tudnak majd szállítani egyik vagy másik irányba. Ez újabb változás az eredeti koncepcióhoz képest, hiszen a Las Vegas alatt futó alagútban az emberek a saját kocsijaikkal nem közlekedhetnek majd. Az autókat Musk szerint kezdetben sofőrök fogják vezetni (vagy legalábbis ellenőrizni), de a későbbiekben átállnak teljesen önvezető technológiára.


Így fog kinézni a középső állomás a látványtervek szerint

Musk azt is elismerte, hogy valóban terveznek egy kisbuszt is, ami 12 embert és a csomagjaikat tudja majd szállítani, de erről egyelőre csak annyi derült ki, hogy nem úgy fog kinézni, mint a korábbi látványterveken.

A The Boring Company szempontjából kritikus fontosságú, hogy a Las Vegas-i projekt sikerüljön, hiszen Musknak egészen nagyszabású tervei vannak a föld alatti közlekedéssel, egy sikeres projekt pedig más városok vezetőit is meggyőzheti arról, hogy érdemes invesztálni a technológiába.

(Inverse)


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.