A Renault bemutatta az egyik legolcsóbb, Magyarországon is kapható elektromos autót

2020 / 10 / 18 / Bobák Áron
A Renault bemutatta az egyik legolcsóbb, Magyarországon is kapható elektromos autót
A Dacia Spring csak jövőre érkezik meg Magyarországra, de az előrendelés már megkezdődött.

Bár külföldön - elsősorban a távol-keleti országokban - már léteznek kifejezetten olcsó, városi használatra szánt elektromos autók, Magyarországon egyelőre még ott tartunk, hogy ha olcsó villanyautóról van szó, akkor mindig hozzá kell tenni, hogy "relatíve". Egy kezünkön meg tudnánk számolni, hány olyan elektromos autó van a magyar piacon, amit olcsóbban hazavihetünk, mint mondjuk egy A-osztályos Mercedest, ráadásul ezeknek az elektromos autóknak sokszor az elérhetősége is erősen limitált. Ennek tükrében jó hír, hogy hamarosan eggyel több "olcsó" modellből válogathatunk, ugyanis csütörtökön bemutatták az új Dacia Springet, ami ugyan csak jövőre lesz elérhető Magyarországon, de az előrendelése már most megkezdődött.

A magyar képviselet tájékoztatása szerint az első száz példányt mindössze négy óra alatt lefoglalták, így akik elég gyorsak voltak, 6,5 millió forintért - állami támogatással együtt négymillió forintért - juthatnak majd hozzá az autójukhoz. Hogy a Spring végleges ára mennyi lesz, egyelőre nem közölték, így csak annyi biztos, hogy az egyik legolcsóbb, Magyarországon is elérhető villanyautóról van szó. Hasonló árkategóriában jelenleg csak a 7,25 milliós Smart EQ ForTwo Coupe játszik, valamint a 6,5 millió forintos Skoda CITIGOe iV, de utóbbi esetében az idei készlet már elfogyott, és legközelebb csak jövőre lehet majd rendelni.

Ahogy az ára alapján várni lehet, a Dacia Spring egy belépőszintű elektromos autó, aminek ezzel együtt is vannak erényei: a Smart EQ-hoz képest nagy különbség, hogy a Spring négy személyes, ami mellett egy egészen tisztességes, 300 literes csomagtérrel is rendelkezik. Az autót egy 33 kW-os teljesítményű motor hajtja és egy 26,8 kilowattórás akkumulátorcsomagot találunk benne, ami nagyjából egy óra alatt tölthető fel egy hagyományos, 30 kW-os töltőről. A gyári adatok szerint a Spring végsebessége 125 km/h, a hatótávolsága pedig vegyes fogyasztásban 225, városi használat mellett pedig 295 kilométer.

Wachler Tamás, a Dacia magyarországi igazgatója elmondta, hogy bár az első száz darab Springet négy óra alatt lefoglalták, az előrendelés folytatódik. Bár a kocsi végleges ára és felszereltségi listája csak 2021-ben érkezik, a leendő vásárlók százezer forint foglaló befizetésével már most biztosíthatják, hogy időben hozzájussanak a Springhez. Az autó előrendelése kötelezettségmentes, a százezer forintos előleget ugyanis a rendeléstől való elállás esetén a Renault Hungária teljes mértékben visszatéríti.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
A következő generációs holdjáró nem hasonlít majd az Apollo-éra járműveihez
A következő generációs holdjáró nem hasonlít majd az Apollo-éra járműveihez
Az Astrolab, az Intuitive Machines és a Lunar Outpost kapta a lehetőséget arra, hogy új rovert fejlesszen a leendő holdi missziók számára.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.