Az alábbi képen például egy kihallgatási jelenetet láthatunk, és hát a számítógépek fejődését nem sikerült nagy pontossággal megjósolni. De kicsivel sem. Ilyen gépek már nincsenek ez egy kövér mínusz pont.
A Blade Runner, amely Phillip K. Dick „Álmodnak-e az androidok elektromos bárányokkal” című regényén alapul, sötét portrét festett a 2019-es Angyalok városáról. A jövő Los Angelesében szintetikus humanoidokat, replikánsokat láthattunk, repülő autókat és gigászi Azték piramisszerű épületeket. Harrison Ford Rick Deckardként fejvadászott, akinek az volt a feladata, hogy levadássza a replikánsokat, akik szinte megkülönböztethetetlenek voltak tőlünk. A képen egy nyomozó vidáman cigarettázik a munkahelyén az irodában. Nemhogy a munkahelyén, de az épülettől 15 méterre sem gyújthatna rá ma, ez sem jött be.
A film néhány tekintetben pontos előrejelzést készít mai modern világunkról. Hatalmas globális vállalatok, klímaváltozás (az egész filmben esik) és a hangaktivált okosotthon technológiája is mind valóban ismerős lehet. De van valami, ami nagyon hiányzik a Blade Runner által ábrázolt jövőképből. Facebook, iPhone, Instagram, TikTok és a többi. Noha a film valóban sok mindent eltalált, elbukik a közösségi-média életünkben betöltött szerepének bemutatásánál. Ki tudja, hogy mi történt volna Deckarddal, ha Facebookon is megkereshette volna a célpontokat?
A képen a repülő autók. Ilyen már majdnem van, igaz drónnak hívjuk és propellerei vannak. Nade ott van még például az amerikai hadsereg titokzatos tudósa, akiről már írtunk. Benne még lehet reménykedni.
A Szárnyas fejvadász persze nem az egyetlen olyan film, amely megpróbálta megjósolni a jövőt. Folytatása, a Blade Runner 2049, 2017-ben jelent meg, tehát jelöljük be a naptárban, 30 évünk van arra, hogy kiderítsük, valóra válnak-e az előrejelzései.
(Forrás: Screencrush Képek: Youtube)