Országos új rendezvénysorozat a csillagok alatt augusztusban

2020 / 07 / 28 / Justin Viktor
Országos új rendezvénysorozat a csillagok alatt augusztusban
A csillagászat nem pusztán az Univerzum  csillagait, égitestjeit jellemző elképesztő térbeli és időbeli távolságok, méretek, energiák és rejtélyek miatt izgalmas, hanem mert elképesztő látvánnyal, és szárnyaló gondolatokkal ajándékozza meg azt, aki felemeli a tekintetét. Ha mindezt a természetben, a saját szemünkkel tapasztalhatjuk meg, a meghatározó élmény szinte garantált.

Nézzük együtt

Ordasi András és Barna Barnabás csillagászok “Egy hét a csillagok alatt" címmel szerveznek idén augusztus 10 és 16 között új közhasznú, ismeretterjesztő, nonprofit rendezvénysorozatot, melynek célja, hogy a résztvevők együtt fedezhessék fel az éjszakai égbolt csodáit.

Ordasi nevét már ismerhetik akik részt vettek az Astro Quiz Night valamelyik rendezvényén, Barna nevéhez pedig a Csillagvizsgáló blog köthető, ami a rendezvénysorozat hivatalos meghirdetője is egyben.

Középpontban a távcső. (Kép: Kelemen Tamás)

Jönnek a Perszeidák

Idén augusztusban különlegesen jó alkalom nyílik majd arra, hogy részesei legyünk ennek az élménynek, ugyanis nem csak bolygó-parádét vagy a szemet gyönyörködtető mélységi égitesteket, objektumokat figyelhetjük meg, de menetrendszerűen érkezik a Perszeidák hullócsillagzápora is.

Ebben a remek időszakban érdemes hát távcsövet ragadni, hogy saját magunk vizsgálhassuk a csillagos eget. Bár a számos kisebb-nagyobb rendezvény az érdeklődőket megmozgatja a helyi csillagvizsgálókban, a tapasztalat sajnos azt mutatja, hogy sokakhoz el sem jut az események híre. Ez az egyik oka annak, hogy útjára indították a kezdeményezést.

A fő cél az, hogy minél többen élhessék át a csillagászati megfigyelések élményét.

Augusztus 10. és 16. között tehát csillagvizsgálók és amatőr csillagászok, egyesületek és szakkörök országszerte várják majd programjaikkal az érdeklődőket a csillagos ég alatt.

Résztvevők

Egy képen (alulról felfelé egy vonalban) a Hold, a Vénusz, a Mars és a Jupiter, a kép közepén pedig épp egy hullócsillag suhan át - ha ilyen tumultusra nem is, hasonlóra lehet számítani augusztusban. (Kép: Babak Tafreshi)

A lista bővülhet, a szervezők várják mindazok jelentkezését, akik közelebb tudják hozni a csillagok és bolygók világát az érdeklődőkhöz. Ha rendelkezel távcsővel és szívesen osztanád meg az élményedet másokkal, ide kattintva lehet jelentkezni, vagy a [email protected] email címre küldött levélben.

A csillagászati megfigyelés igazi közösségi élmény is lehet: MeTeor észlelőTábor, középpontban a Sarkcsillaggal. (Forrás: Magyar Csillagászati Egyesület)