A világ legnagyobb és legismertebb közösségi platformja eddig negyedévről negyedévre tovább tudta növelni a felhasználóinak a számát, ám ez a sorozat most megszakadt: napi 1,93 milliárd ember helyett 1,929 milliárdan facebookoztak naponta a legutóbbi negyedévben. A havi aktív felhasználók száma, ami az elmúlt harminc napban legalább egyszer belépőket figyeli, 2,9 milliárd maradt - írja a TechCrunch. Hiába tűnnek ezek első ránézésre inkább semleges, mint negatív híreknek, a piac mégis arra számít, hogy az amerikai tőzsdék nyitásakor több mint húszszázalékos mínuszban fognak kereskedni a Facebook anyacégének, a Metának a részvényeivel.
A vállalat mindeközben bőven nyereségesen működik: harminchárom milliárd dollárnyi árbevételen több mint tízmilliárd dollárt kerestek az utolsó negyedévben, ami részvényenként 3,67 dollár, csak tizenhét centtel kevesebb a vártnál. Emellett az összes alkalmazásuk, vagyis a WhatsApp, a Messenger, az Instagram és a Facebook napi aktív felhasználóinak a száma sem csökkent, sőt, tízmillióval nőtt, 2,82 milliárdra.
Viszont az, hogy a vállalatot átnevezték Metára, és a metaverzummal kapcsolatos terveikkel szeretnének hosszú távon is meghatározóak maradni, egyelőre a pénzügyeiken csak ront, nem javít. A virtuális valóságért (VR) és kiterjesztett valóságért (AR) felelős Reality Labs tavaly tízmilliárd dolláros veszteséget termelt, miközben alig több mint kétmilliárd dollárt hozott. Ráadásul Mark Zuckerberg már korábban is jelezte, hogy a következő időszakban egyre többet szeretne költeni a területre, hiszen ebben látja a cége jövőjét. Az már más kérdés, hogy a piac meddig lesz türelmes a terveikkel kapcsolatban, miközben az Apple privát szféra korlátozásai miatt nehezebben tudnak célzott hirdetéseket kiszolgálni, vagyis pénzt keresni, egyre kevésbé vonzóak az alkalmazásaik a fiatal felhasználók számára, nehezen találnak új munkatársakat, és a felvásárlásaikat is árgus szemekkel figyelik a politikusok szerte a világon.
(Borítókép: Jakub Porzycki/NurPhoto via Getty Images)