Január huszadikán számoltunk be arról a Rakétán, hogy megkezdődött a Tesla vezetőjének a pere, amelyben azzal vádolják, hogy tönkretette a befektetői egy részét egy Twitter-poszttal, ami először megnövelte, majd lecsökkentette a cég részvényeinek az értékét. Musk ugyanis 2018. augusztus 7-én azt írta, hogy "Azon gondolkozom, hogy magánkézbe vegyem a Teslát 420 dolláros árfolyamon. A pénz megvan rá.", majd ezzel folytatta: "A részvényesek vagy eladnak 420-on, vagy megtartják a részvényeket és magántulajdonosok lesznek". A hírhedt bejegyzést követő napokban a milliárdos elárulta, hogy több megbeszélésen volt túl a Szaúdi Szuverén Befektetési Alappal, ám a partnerei végül kitáncoltak az üzletből. A per során még az alap vezetője és Musk között váltott SMS-ek is előkerültek, hogy bizonyítsák az üzletember bűnösségét.
Azonban ez sem hatotta meg a San Franciscó-i esküdtszéket, amelynek arról kellett döntenie, hogy Elon Musk szándékosan osztott-e meg hamis információkat, hogy ezzel manipulálja a részvények árát, illetve, hogy a posztok valóban megnövelték-e a papírok értékét, és ha igen, mennyivel - írja a The Verge. A vád képviselője záró gondolataiban aláhúzta, hogy a milliárdos "hamis, az igazságot gátlástalanul figyelmen kívül hagyó" bejegyzéseket osztott meg, amelyek "rengeteg kárt" okoztak. Alex Spiro, Musk közeli bizalmasa és védője viszont az ötvenegy éves férfit úgy állította be, mint "egy srác a vádlottak padján". A jogász azt mondta az esküdteknek, hogy "attól, hogy egy Twitter-bejegyzés rossz, még nem lesz belőle csalás". Emellett az érvei szerint "a részvények állandóan mozognak, mindenféle okból", de hozzátette, hogy védence bizonyos tweetjeit "ő sem bírja".
Míg más perek esetében akár napokig mérlegelik az érveket, az esküdtek most egy óra alatt kimondták: Elon Musk nem felelős azokért a károkért, amelyeket a befektetői elszenvedtek. A Tesla, egyben a Twitter első embere láthatóan megkönnyebbült az ítélet hallatán: azt írta a platformon, hogy "Hála az égnek, győzött az emberek bölcsessége. Mélyen értékelem az esküdtszék egyhangú döntését, mely szerint ártatlan vagyok a "Tesla 420 tőzsdéről kivezetés"-ügyben".
(Fotó: Getty Images/Justin Sullivan)
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR