A TikTokra feltöltött felvétel alapján egy Tesla hajt el fényes nappal egy temető mellett, és a kocsi kijelzőjén a sírok között ember formájú, mozgolódó, ütközés szempontjából potenciális veszélyforrásokat azonosított a jármű. Habár a kereszténység legfőbb ünnepe, a Húsvét épp Krisztus feltámadását ünnepli, ennek ellenére ha hasonló eseményre nem Húsvétkor, nem Krisztussal, de tömeges mértékben kerül sor, az sosem jó jel.
@iam3dgar All the spirits came out today… ?? #ghost #spirit #cemetery #tesla #elonmusk #help #thebatman ♬ Spooky, quiet, scary atmosphere piano songs - Skittlegirl Sound 
A kérdés, amit a felvételt felfedező IFLS is feltesz, hogy mégis mi a jó fene történik itt? Kísértetjárás, zombiinvázió? Vagy akad valami ésszerűbb magyarázat is? A Teslában 8 kamera és 12 ultrahangos szenzor figyeli a forgalmi körülményeket, és a lap szerint elképzelhető, hogy ezek meghibásodtak, ahogy az sem zárható, hogy szoftveres probléma lépett fel. A fejlesztéskor ugyanis inkább a biztonságra törekednek a mérnökök, vagyis inkább lásson a szoftver valamit embernek, mint hogy ne vegyen észre egy embert. Különösen igaz ez akkor, amikor az önvezető technológia (még a jelenlegi kezdeti szintek is) relatíve friss technológiák, és a balesetekre a sajtó és a közvélemény fokozottan felkapja a fejét.
Különösen igaznak tűnik ez az utóbbi időben, mert ahogy arról tavaly év végén beszámolt az Electrek, egy szoftverfrissítés óta a Teslát elárasztották a fantomfékezéssel kapcsolatos panaszok. A fantomfékezés arra utal, amikor önvezető módban a jármű ADAS rendszere (advanced driver assist system) bármiféle ok nélkül lefékezi a kocsit. Ez természetesen szintén nem jár veszélyek nélkül, de az oka éppen az, hogy a Tesla a túlbiztosítás miatt hibásan útakadálynak érzékel valamit, és megpróbálja az ütközést elkerülni. Mint a cikkből kiderül, a fantomfékezés eddig is jellemző volt a Teslákra, és az autók tulajdonosai megtanultak együtt élni mostanra ezzel a jelenséggel. A 2021 novemberében jegyzett cikk szerint viszont a fantomfékezés akkortájt súlyosbodni látszott.
Elképzelhető tehát, hogy a Tesla az akkori frissítéssel inkább ment biztosra, és a szoftver még akár a virágokat is embernek nézte a temetőben, csak hogy biztosan elkerülje a baleseteket.
(A cikkhez használt kép illusztráció, forrása: Pixabay/PublicDomainPictures)
 
         Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR