Az Ars Technica híre szerint a vizsgálat érinteni fog minden, 2014 és 2021 között gyártott Teslát, a Model S, X, 3 és Y típusokat is, ami összesen nagyjából hétszázhatvanötezer autó. 2018 óta tizenegy olyan baleset történt, melyeknél működött a vállalat valamilyen vezetéstámogató rendszere, a gépkocsi mégis nekiment egy álló, de táblákkal jelölt, villogó, illetve bójákkal határolt hatósági járműnek, javarészt sötétben.
A balesetek során tizenheten megsérültek, egy ember pedig életét vesztette. Az Egyesült
Államokban egy átlagos évben körülbelül harmincötezer halálos kimenetelű közlekedési baleset történik, vagyis ebben az időtartamban több mint százezer ember veszthette életét az utakon. A vizsgálat során arra derítenek majd fényt, hogy az Autopilot hogyan figyeli és vezeti a sofőr figyelmét, illetve hogy a rendszer hogyan érzékeli az útszéli objektumokat, valamint hogyan reagál azokra.
A vizsgálat valószínűleg nem érinti a vállalat bétatesztben működő, teljesen önvezetőként hirdetett rendszerét, amelynek legfrissebb verziójáról nemrég írtunk a Rakétán. Az Autopilot ezzel szemben a Tesla weboldala szerint gyakorlatilag egy adaptív tempomat és egy sávtartó automatika kombinációja.
A The Verge felidézi, hogy a cég külön figyelmezteti arra a sofőröket, hogy az adaptív tempomat "nem tud érzékelni minden tárgyat, és lehetséges, hogy nem lassít vagy fékez" ha álló járművekkel találkozik. Különösen olyan esetekben igaz ez, amikor nyolcvan km/h-nál nagyobb sebesség mellett sávot vált az előttünk haladó, hogy kikerülje az így hirtelen előttünk megjelenő, nem mozgó autót. Szakértők szerint ennek az lehet az oka, hogy az ilyen rendszerek ahhoz, hogy normálisan tudjanak működni, a mozgó tárgyakra összpontosítják a figyelmüket.
A vizsgálat egyelőre a kezdeti szakaszban van, a szakemberek az egyes balesetekkel kapcsolatos információkat gyűjtik be. A közlekedésbiztonsági hatóság ugyanakkor már most kiemeli, hogy "egyetlen kereskedelmi forgalomban elérhető gépjármű sem tudja önmagát vezetni".
(Fotó: Unsplash/Nate_Isaac)