Miért csapódnak a Teslák parkoló tűzoltó- és rendőrautókba?
2021 / 08 / 19 / Pőcze Balázs
Miért csapódnak a Teslák parkoló tűzoltó- és rendőrautókba?
Vizsgálatot indított az amerikai közúti közlekedésbiztonsági hatóság (NHTSA), miután az elmúlt években többször az úton parkoló rendőrökbe, mentőkbe, tűzoltókba csapódtak a vezetéssegítő rendszereket használó Teslák.  

Az Ars Technica híre szerint a vizsgálat érinteni fog minden, 2014 és 2021 között gyártott Teslát, a Model S, X, 3 és Y típusokat is, ami összesen nagyjából hétszázhatvanötezer autó. 2018 óta tizenegy olyan baleset történt, melyeknél működött a vállalat valamilyen vezetéstámogató rendszere, a gépkocsi mégis nekiment egy álló, de táblákkal jelölt, villogó, illetve bójákkal határolt hatósági járműnek, javarészt sötétben.

A balesetek során tizenheten megsérültek, egy ember pedig életét vesztette. Az Egyesült

Államokban egy átlagos évben körülbelül harmincötezer halálos kimenetelű közlekedési baleset történik, vagyis ebben az időtartamban több mint százezer ember veszthette életét az utakon. A vizsgálat során arra derítenek majd fényt, hogy az Autopilot hogyan figyeli és vezeti a sofőr figyelmét, illetve hogy a rendszer hogyan érzékeli az útszéli objektumokat, valamint hogyan reagál azokra.

Vezetéstámogatás, nem önvezetés

A vizsgálat valószínűleg nem érinti a vállalat bétatesztben működő, teljesen önvezetőként hirdetett rendszerét, amelynek legfrissebb verziójáról nemrég írtunk a Rakétán. Az Autopilot ezzel szemben a Tesla weboldala szerint gyakorlatilag egy adaptív tempomat és egy sávtartó automatika kombinációja.

A The Verge felidézi, hogy a cég külön figyelmezteti arra a sofőröket, hogy az adaptív tempomat "nem tud érzékelni minden tárgyat, és lehetséges, hogy nem lassít vagy fékez" ha álló járművekkel találkozik. Különösen olyan esetekben igaz ez, amikor nyolcvan km/h-nál nagyobb sebesség mellett sávot vált az előttünk haladó, hogy kikerülje az így hirtelen előttünk megjelenő, nem mozgó autót. Szakértők szerint ennek az lehet az oka, hogy az ilyen rendszerek ahhoz, hogy normálisan tudjanak működni, a mozgó tárgyakra összpontosítják a figyelmüket.

A Tesla külön kínai adatközpontot épít, nehogy a Kínában futó autóik által gyűjtött infók kikerüljenek az országból A Tesla a legnagyobb helyi közösségi oldalon nyugtatta meg Kínát: az autóik által rögzített adatokat nem viszi ki az országból.

A vizsgálat egyelőre a kezdeti szakaszban van, a szakemberek az egyes balesetekkel kapcsolatos információkat gyűjtik be. A közlekedésbiztonsági hatóság ugyanakkor már most kiemeli, hogy "egyetlen kereskedelmi forgalomban elérhető gépjármű sem tudja önmagát vezetni".

(Fotó: Unsplash/Nate_Isaac)

További cikkek a témában:

"Rosszul dönthet, a legrosszabbkor" - írja a Tesla az új önvezető szoftveréről

Októberben készülhet el az első német gyártású Tesla A Berlin mellett, Grünheidében épülő Tesla Gigafactory megnyitása októberre várható - ha a brandenburgi környezetvédelmi hatóságok is úgy akarják.

Kötélhúzó verseny egy Tesla Model X és egy tank között Megmérkőzik egymással a Tesla SUV-je és egy tank két számban is: gyorsulás és kötélhúzás.

 


Jól aludni – a legtermészetesebb dolog a világon vagy kifinomult művészet?
Az alvásterapeuta tippjei az alvás higiéniájáról. A fák közötti és a madárházban való alvásról – a legeredetibb alvóhelyekről. És mit csinál valójában egy alvásszakértő sommelier?
Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.