 
                                            A kanadai Ottawában működő GBatteries nevű vállalat egy új fejlesztéssel jelentkezett be az "EV akkumulátor töltési idő lecsökkentésének" piacára. A 2014-ben indult cég úgy érné el a töltéshez szükséges idő rövidülését, hogy az akkumulátor élettartama nem változik. A gyorsan töltődő hagyományos akkumulátorok élettartama rövid, ezért az akkumulátorgyártók korlátozzák a töltés sebességét, így kímélve az élettartamot.
A GBatteries olyan speciális, adaptív, impulzus-töltési algoritmust hozott létre, amely lehetővé teszi szinte bármely ma kapható lítium-ion akkumulátor gyorsabb feltöltését anélkül, hogy annak életciklusa lerövidülne.
Ehhez mesterséges intelligenciát (MI) használnak a változó áramerősség folyamatos szabályozására, mikroimpulzusokban. A MI dönti el, hogy mikor kell az impulzusokat megfelelő feszültséggel továbbítani, az akkumulátor károsítása nélkül.
Az akkumulátorok töltése közben az impedancia (váltakozó áramú ellenállás) befolyásolja az akkumulátor állapotát, és ez a töltés közben általában gyorsan változik. A GBatteries ChargeSense AI technológiája képes felismerni, hogy az akkumulátorok mikor vannak a töltés optimális, alacsony impedanciájú fázisában.
A MI tudja mikor kell leállítani a töltést, és lehetővé tesz bizonyos mértékű depolarizációt, ez viszont megmenti az akkumulátort a visszafordíthatatlan kémiai reakcióktól, melyek normál körülmények között fellépnének.
Ez nem csupán lehetővé teszi a gyorsabb feltöltést, de csökkenti a hőmérsékletet és megakadályozza a túlmelegedést vagy akár a tüzet. A technológiát több száz akkumulátoron tesztelték több ezer órán keresztül, így rendkívül gyors töltési képességhez jutottak az 100mAh és 60Ah közötti energiacelláknál.
Ebbe még a legkisebb termékek, például az elektromos járművek órái is beletartoznak. Tim Sherstyuk, a társaság kereskedelmi vezérigazgatója és társalapítója elmondta:
“Reméljük, hogy a technológia továbbfejlesztése után lehetővé válik az elektromos autók újratöltése 5 és 10 perc között, bár ez a gyorstöltő-állomás teljesítményétől is függ. A rendszert autógyártók, elektronikai cégek vagy ügyfeleik számára is liszenszeljük majd, bár ennek tető alá hozása időt vehet igénybe. Egy kereskedelmi forgalomba kerülő járműnél a jármű tipikus tervezési ciklusa öt-hét év. És a technológia tesztelését is figyelembe kell venni. Ma együtt dolgozunk az elektromos járművek gyártóival, de ez egy hosszú folyamat. Még sok munkát kell elvégezni, és az egyes akkumulátorok kémiai szempontból kissé különböznek is."
(Forrás: IntelligentLiving Képek: GBatteries)
 
         Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR