Egy hete a The New York Times számolt be arról, hogy a teljes Egyesült Államokban találni éttermeket, köztük Michelin-csillagosakat is, amelyeket így zsarolnak. Voltak, akik Twitteren panaszkodtak a Google-nél, akad, akinek a vásárlói helyeztek nyomást a cégre, hogy vegyék le a bejegyzéseket, de a probléma annyira elterjedt és gyakorlatilag nem orvosolható automatizált eszközökkel, hogy a keresőóriás is nehezen találja a megoldást. "A szabályaink szerint a véleményeknek valódi élményeken kell alapulniuk. Amikor ez ellen vétenek, gyorsan cselekszünk, a tartalom eltávolításától a fiók felfüggesztésén át egészen a jogi útig" - fogalmazott a szóvivőjük. Ezzel szemben több étteremtulajdonos azt mondta a Times-nak, hogy hiába jelölik a problémás posztokat, a cég nem tesz semmit.
"Elnézést kérünk a tetteinkért, nem szeretnénk ártani a vállalkozásának, de nincs más választásunk"
- fogalmaznak emailjeikben az elkövetők, majd hozzáteszik, hogy Indiában élnek és nem látnak más utat a túlélésre. Hetvenöt dolláros Google Play Áruház ajándékkártyákat kérnek, amelyekből elmondásuk szerint ötven dollár marad náluk, egy ekkora összegből pedig "egy család három héten keresztül él". A csalók valószínűleg a körülményes lenyomozhatóság miatt kérik ajándékkártyán a pénzt.
A 9to5Google most arról ír, hogy a Google elismerte a probléma létezését, és segíteni próbál az érintetteknek. Azt kérik az áldozatoktól, hogy ne fizessenek, az itt írtak szerint tegyenek panaszt a vélemény miatt, vagy lépjenek kapcsolatba az ügyfélszolgálatukkal. Az amerikai hatóságok a Szövetségi Nyomozóiroda (FBI) bevonását is javasolják a helyi vállalkozóknak.
Amikor egy chicagói étteremnél minden egyes ilyen véleményre válaszul idézték a zsaroló emailek szövegét, a bűnözők azt írták, hogy "bármeddig tudják ezt csinálni", majd a cégnek szegezték a kérdést: "Tényleg többet ér nektek hetvenöt dollár, mint a vállalkozásotokat ért kár?". A tulajdonos azt nyilatkozta: "ezek üzleti terroristák".
(Fotó: Pixabay)