A Radia által fejlesztett WindRunner egyike lesz a legnagyobb repülőgépeknek: 108 méteres hosszával lekörözi majd a szovjetek valahai óriását, az Antonov An-225 Mriját és 79,5 méteres szárnyfesztávolságával előkelő helyet foglal majd el a sorban az Antonov és a Stratolaunch Roc nevű teherszállító repülőgépe után, fej fej mellett haladva az Airbus A380-800-as személyszállítóval.
A WindRunner különlegessége, hogy kifejezetten egy speciális cél miatt építik meg, az lesz a feladata, hogy a legnagyobb szélturbina lapátokat juttassa el a szárazföldi szélerőművek építési helyszíneire. Ezeknek a lapátoknak a hossza elérheti a 105 métert, ezért a közutakon való szállításuk nagy nehézségekbe ütközhet, de a WindRunner speciális kialakításának köszönhetően megbirkózik a feladattal. A berakodás a repülőgép orr-részén át történik: ahogy a koncepcióképeken látható, a gépnek egyedi formájú a pilótafülke alatti része, hogy helyet tudjon adni a hosszú lapátoknak és minél egyszerűbb legyen a kiemelésük érkezés után.
A repülőgép 0.6 Mach sebességgel halad és egyszerre 2000 kilométert tud megtenni, viszont az alkalmazása esetén szükséges egy 1800 méteres kifutópályát biztosítani a számára. A WindRunnerrel elsősorban a Radia partnercégei által gyártott GigaWind turbinákat szállítják majd, amelyek a cég elmondása szerint túl nagyok ahhoz, hogy más módon megfelelően lehessen fuvarozni őket.
(Fotó: Radia)