Egyszerre helikopter és kisrepülőgép is a legújabb légitaxi modell

2023 / 01 / 25 / Bobák Zsófia
Egyszerre helikopter és kisrepülőgép is a legújabb légitaxi modell
A Linx P9 nem igényel kifutópályát a fel-, és leszállás során, de a formája eltér a legtöbb VTOL-tól és a helikopterektől, ezért több utast tud majd szállítani.

Az ARC Aerosystems legújabb járműve, az egyelőre csak koncepció formájában létező Linx P9 egy rotorokkal ellátott kisrepülőgép, ami a VTOL (vertical takeoff and landing, egyhelyből történő fel-, és leszállásra alkalmas jármű) jellegének köszönhetően kifutópálya nélkül is üzemelhet, a VTOL-oknál/helikoptereknél nagyobb utastere miatt viszont jóval több személyt tud fuvarozni a légitaxi szolgáltatás során. A jármű szénszálas anyaga miatt a szerkezete egészen könnyű, ami csökkenti a fogyasztását és az ARC leírása szerint többféle hibrid-elektromos és két turbóventilátoros hajtóművel működő változatot is terveznek, utóbbi fenntartható repülőgép üzemanyaggal működik majd, de a hidrogénes verzió is elkészülhet a későbbiekben.

A Robb Report beszámolója betekintést nyújt a jármű specifikációiba is, eszerint a gép elérheti a 370 km/h-ás maximális sebességet, de átlagos repülési tempója 300 km/h körülinek ígérkezik. A repülési magassága 4000 méter és a hatótávja 30%-kal több, mint a hasonló méretű helikoptereké, a kabinjában pedig kilenc személy fér el, vagyis nyolc utas szállítására képes.

A Linx P9 fejlesztése csak most kezdődik az első tesztmodellek megépítésével, ezért a jármű szolgálatba állítására még sokat kell várni, de a tervek szerint 2028-ra már elkészülhetnek az első, kereskedelmi forgalomba hozható példányok, amelyek a helikoptereknél környezetbarátabb működést, de az eVTOL-oknál nagyobb teherbírást biztosítanak.

(Fotó: ARC Aerosystems)


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Az autós GPS-ek őse magnószalagokon tárolta a térképeket és iránytűre hagyatkozott műholdak helyett
Az autós GPS-ek őse magnószalagokon tárolta a térképeket és iránytűre hagyatkozott műholdak helyett
Az Etakot a nyolcvanas évek közepén dobták piacra, mai szemmel nézve horrorisztikus összegért.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.