Az ARC Aerosystems legújabb járműve, az egyelőre csak koncepció formájában létező Linx P9 egy rotorokkal ellátott kisrepülőgép, ami a VTOL (vertical takeoff and landing, egyhelyből történő fel-, és leszállásra alkalmas jármű) jellegének köszönhetően kifutópálya nélkül is üzemelhet, a VTOL-oknál/helikoptereknél nagyobb utastere miatt viszont jóval több személyt tud fuvarozni a légitaxi szolgáltatás során. A jármű szénszálas anyaga miatt a szerkezete egészen könnyű, ami csökkenti a fogyasztását és az ARC leírása szerint többféle hibrid-elektromos és két turbóventilátoros hajtóművel működő változatot is terveznek, utóbbi fenntartható repülőgép üzemanyaggal működik majd, de a hidrogénes verzió is elkészülhet a későbbiekben.
A Robb Report beszámolója betekintést nyújt a jármű specifikációiba is, eszerint a gép elérheti a 370 km/h-ás maximális sebességet, de átlagos repülési tempója 300 km/h körülinek ígérkezik. A repülési magassága 4000 méter és a hatótávja 30%-kal több, mint a hasonló méretű helikoptereké, a kabinjában pedig kilenc személy fér el, vagyis nyolc utas szállítására képes.
A Linx P9 fejlesztése csak most kezdődik az első tesztmodellek megépítésével, ezért a jármű szolgálatba állítására még sokat kell várni, de a tervek szerint 2028-ra már elkészülhetnek az első, kereskedelmi forgalomba hozható példányok, amelyek a helikoptereknél környezetbarátabb működést, de az eVTOL-oknál nagyobb teherbírást biztosítanak.
(Fotó: ARC Aerosystems)