2020 harmadik negyedévében a Samsung, a Huawei, a Xiaomi, az Apple és a Vivo adták a világ mobiltelefon eladásainak a hetven százalékát - az LG nevével nem is találkozhatunk az IDC aktuális adatai között. Ha eggyel távolabbra nézünk, sem kifejezetten rózsás a helyzet: a Statcounter szerint az LG az elmúlt tíz évben sosem tudott 5%-os piacrész fölé kerülni. Ezek után nem meglepő, hogy a Gadgets Now a Reuters-re hivatkozva azt írja, hogy a koreai gyártó mobil üzletága
23 negyedéve, vagyis majdnem hat éve termel veszteséget. Nem is keveset: több mint ezerháromszázmilliárd forintot.
A The Verge arról számolt be, hogy miután kiszivárgott Kwon Bong-seok vezérigazgató memója, az LG egy hivatalos közleményben úgy fogalmazott: "a vállalat minden lehetséges megoldást mérlegel, így az üzletág eladását, visszavágását, illetve a piacról való kivonulást is". A portálnak nyilatkozva hozzátették: mindent megtesznek, hogy megfeleljenek a piaci kihívásoknak és ezen a ponton semmi sem dőlt el; a Pocket-Lintnek viszont később az LG "régi, alaptalan pletykákon és spekulációkon" alapulónak nevezte a fenti információkat.
Egy hete még mi is arról írtunk, hogy a Consumer Electronics Show, a CES egyik legizgalmasabb trendje a feltekerhető mobilok megjelenése - az LG is bemutatott egy ilyen koncepciót. Az elmúlt időszakban kifejezetten szerettek kísérletezni a koreaiak: készítettek elforgatható második kijelzős készüléket, dupla kijelzős mobilt, sőt, a modularitással is megpróbálkoztak. Ha valóban el kéne búcsúznunk az LG mobiljaitól, akkor ez a bátor gondolkodás és próbálkozás hiányozna talán a legjobban - ami, ha üzleti hasznot nem is igazán tudott hozni, de legalább fel-felrázta az iparág gondolkodását.
(Borítókép: Joan Cros/NurPhoto/Getty Images)