A Tesla bravúrja, hogy az akkumulátoron nem változtattak, hanem a Model S Long Range Plus nevű változatán eszközölt kisebb fejlesztésekkel, tömegcsökkentésekkel, aerodinamikai javításokkal érték el a rekord-hatótávot. A 4883 fontos (2215 kg) saját tömeget egyebek közt az ülések szerkezetének könnyítésével sikerült 58 fonttal, 26 kilogrammal csökkenteni a Performance kivitelhez képest, a Tempest fantázianevű felnik áttervezésével és alacsonyabb gördülési ellenállású gumik használatával pedig két százalékot nyertek a hatótávon.
A kocsi műszaki alapjaihoz nem nyúltak, de néhány apró finomítás történt a vezérlésben. Az új Hold funkcióval például ha a sofőr lelép a gázpedálról - vagy inkább gyorsítópedálról, ha már egy elektromos autóról van szó -, a Model S képes akár teljes megállásig úgy lassítani, hogy végig optimális szinten tartja a mozgási energia visszanyerését, visszatöltését az akkumulátorba.
Az autó a Tesla 100 kWh kapacitású akkumulátorával a februári minősítés szerint még 390 mérföldes, 628 kilométeres hatótávolságra volt képes az EPA, az amerikai kormány Környezetvédelmi Ügynökség nevű szervezetének szabványa szerint mérve. A rekord hatótáv továbbra is lélegzetelállító menetteljesítmények mellett jár a Model S-hez: a kocsi négy másodpercnél is kevesebb idő alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége 250 km/h. Persze ezeket a számokat lepróbálva nemigen érhető el a csaknem 630 kilométeres hatótávolság.