Alsó-Szászország tartományban, Németországban, egy Bremervörde nevű településén, helyi politikusok és a fejlesztésben érintett cégek vezetői kiemelték az első, szimbolikus ásónyomnyi földeket, ezzel elindult a világ első, személyvonatoknak készülő hidrogén-töltőállomásának építése. Ezek szerint a klasszikus tyúk-vagy-tojás kérdés német hidrogénvonatokra vonatkozó alesetében a válasz: előbb volt a hidrogénvonat, utána épült hozzá üzemanyag-töltőállomás.
Alsó-Szászországban ugyanis már 2018. ősze óta közlekednek azok az Alstom Coradia iLint típusú hidrogéncellás motorvonatok, melyek eddig egy mobil töltőállomásról tankolták az üzemanyagot: hidrogént, melyből a vonat működtetése során a környezetre káros anyag nem, csupán némi vízpára keletkezik. A csendes, jól szabályozható teljesítményű, felsővezetéket nem igénylő hidrogénüzemű vonatok remek lehetőségnek látszanak a nem villamosított vonalakon a dízelmozdonyok kiváltására zöldebb technikával.
Egy laza 54 perces rajongói videó arról, milyen a hangja a hidrogénvonatnak
Az új, napi 1600 kg kapacitású töltőállomást a Linde gázipari óriásvállalat építi és üzemelteti. A töltőállomás átadását jövő év közepére ígéri a kivitelező. Az erre járó hidrogénvonatok mintegy ezer kilométeres hatótávolság elérésére képesek egy tankolással, a tervek szerint jártában-keltében 2022-től már 14 ilyen vonat áll majd meg naponta egyszer itt tölteni, a klasszikus német vasúti precizitás szerint kiszámított menetrend alapján.
A hidrogénvonat egyébként nagyon nekilendült Európában az utóbbi napokban. Alig egy hete az Alstom és a brit Eversholt Rail vasúti szolgáltató jelentett be egy olyan beruházást, melynek eredményeképpen Breeze néven hamarosan Nagy-Britanniában is elindulhatnak az első hidrogénüzemű vonatok.