Elon Musk tavaly november elején vette át, hosszas huzavona után, a Twitter vezetését, és azóta többfrontos háborút vív a híresen lassan mozgó és elkényelmesedett vállalattal, illetve a saját döntéseinek következményeivel. Az elmúlt időszakban kirúgta a cég dolgozóinak körülbelül a háromnegyedét; újragondolta, egyelőre úgy tűnik, hogy kevés sikerrel, a Twitter előfizetéses szolgáltatását; illetve sajátos és következetlen moderációs elveinek köszönhetően elveszítette a platform hirdetőinek egy részét. Olyan óriások, mint a Coca-Cola vagy a Unilever korábban a tíz legnagyobb reklámozó között voltak a Twitteren, most bizonyos időszakokban az első ötven közé sem férnek be.
Elemzők szerint négymilliárd dollárról hárommilliárd dollárra eshet a cég éves árbevétele,
miközben Elon Musknak tizenhárommilliárd dolláros kölcsönt kell törlesztenie, hiszen a platform vételárának egy részét így fedezte. Ha mindezt figyelembe vesszük, talán nem is lehetett logikusabb jelölt a vezérigazgatói posztra, mint a hatvanéves Linda Yaccarino, az NBCUniversal nevű gigantikus médiavállalat globális reklámért és együttműködésekért felelős vezetője. Ebben az állásban ugyanis pont a reklámozók kegyeiért és pénzéért kellett, hogy küzdjön, a lehető legnagyobb pályán, és erre a képességére az új munkahelyén is azonnal szüksége lesz. Azonban szakértelem és személyes kapcsolatok ide vagy oda, a hirdetők kiszámítható és biztonságos környezetben szeretnék célba juttatni az üzeneteiket, amihez Elon Musknak biztosan változtatnia kell a vezetési stílusa mellett a termékfejlesztési, illetve moderációs elképzelésein is.
A vezetőváltást bejelentő üzenetben Musk megerősítette, hogy Yaccarino az üzleti területért, míg ő a termékfejlesztésért és a technológiai kérdésekért fog felelni - idézi fel a The Verge. Végül a milliárdos azt írta, hogy várja, hogy együtt "átalakítsák a platformot az X-szé, a minden alkalmazássá". Vagyis hivatalossá vált a terv, miszerint a Twitterből egy átfogó, gyakran a kínai WeChathez hasonlított gigaalkalmazást szeretnének létrehozni. Ehhez pedig biztosan kelleni fog valaki, aki gondoskodik róla, hogy ezt ne veszteségesen, állandóan veszélyben lévő reputációval, és egy zilált, egyre kisebb csapattal kíséreljék meg.
(Borítókép: Slaven Vlasic/Getty Images for The Girls' Lounge)