Musk Joe Rogan podcastjében vendégeskedett, ahol néhány egészen meredek ötletet is megosztott az új autóról, egész pontosan azt, hogy a Tesla Roadstert olyan hajtóművel szerelné fel, amelynek köszönhetően a kocsi képes lesz a föld felett lebegni. "Azt akarom, hogy lebegjen, és próbálom kitalálni, hogy lehetne megvalósítani ezt a dolgot anélkül, hogy - tudod - megölne embereket" - mondta Musk, aki szerint elméletben megoldható lenne, hogy az autó csak egy méterrel a föld felett lebegjen, így ha lezuhanna, csak a felfüggesztés menne tönkre. Szerinte az ideális magasság nagyjából hat láb, vagyis 1,8 méter lehetne, egy ilyen magassági korlátozással pedig eléggé biztonságos lenne a dolog ahhoz, hogy megvalósítsák.
Musk a műsorban arról is elmélkedett, hogyan lehetne mindezt a gyakorlatba is átültetni. Szerinte meg lehetne oldani, hogy a hajtóművet a rendszámtábla mögé szereljék be, ami lenyílva három tonnás tolóerőt biztosítana a kocsinak. Az nem újdonság, hogy Musk az új Tesla Roadsterben szívesen látná viszont a SpaceX technológiáját, hiszen a Tesla és a SpaceX vezérigazgatója már 2018-ban arról beszélt, hogy az autóban egy olyan hajtóművet szeretne használni, ami sűrített levegővel járulna hozzá az autó gyorsulásához és akár a kanyarodáshoz is. Ehhez az autót egy úgynevezett nyomástartó edénnyel (COPV) szerelnék fel, amit arra fejlesztettek ki, hogy nagy mennyiségű sűrített levegőt tudjanak benne tárolni relatíve kis helyen. A SpaceX a rakétáinál ezt arra használja, hogy fenntartsa az üzemanyagtartályban uralkodó nyomást azáltal, hogy az elhasznált üzemanyag helyét héliummal töltik fel. A The Verge korábbi cikke szerint a technológiát gépjárművekben is használják, többek között az üzemanyagcellás autókban valamint buszokban és kamionokban. Musk arra nem tért ki, hogy a Roadster lebegtetését milyen technológiával oldanák meg.
A Teslának mostanában nem ez az első meredekebb húzása, nemrég például az új Model s és Model X rendhagyó, szögletes kormányművével sikerült elég nagy vitákat kavarniuk. Rogan a műsorban arról is kérdezte Muskot, aki arra a kérdésre, hogy szerinte ez így legális-e, annyit válaszolt, hogy "a Forma-1-ben is ilyen kormányokat használnak". Arra a felvetésre, hogy a Forma-1-es autók nem az autópályán száguldoznak, Musk azt mondta, hogy a Tesla Autopilot funkciója már annyira jó, hogy a sofőröknek az út nagy részében nem is kell vezetniük, és ő például a térdén szereti pihentetni a kezeit. Jó kérdés, vajon mit fog szólni Musk új terveihez az amerikai közlekedésbiztonsági szervezet, hiszen ha a szögletes kormány át is megy az NHTSA-n, egy lebegő autóhoz vagy a lehajtható rendszámtáblához minden bizonnyal nekik is lenne egy-két szavuk.
(Interesting Engineering, The Verge, Fotó: Tesla, Editor928111/Wikimedia Commons)
[keretes_doboz cim="Ha tetszett ez a cikk, kövess minket a Facebookon is!"]