Az Ars Technicán olvasható cikk szerint az IDC kutatói "minden idők legmagasabb piacrészéről" beszélnek az Apple-nél, ami véleményük szerint egy átrendeződést jelez az okostelefonok piacán. Az előkelő helyezéshez az kellett, hogy a világ második legértékesebb vállalata 234 millió mobilt adjon el, ami szinte kereken minden ötödik telefon, ami tavaly gazdára talált. Egy évvel korábban ez a szám valamivel alacsonyabb, 226 millió volt, ami akkor 20,1% helyett 18,8%-os piacrészt eredményezett. Az akkor első, idén második Samsung 262 millióról esett 226 millióra, de érdekes módon a koreaiakat követő Xiaomi és az Oppo is veszített a piacrészéből.
Hogyan lehetséges ez? A választ Afrikában kell keresni.
Az ötödik helyezett az itthon gyakorlatilag ismeretlen, kínai Transsion, ami elsősorban Afrikában értékesít telefonokat. 2022-ben még csak 72,6 millió, tavaly már majdnem 95 millió mobilt adtak el, ami elképesztő, több mint harminc százalékos növekedést jelent.
A kínaiak döbbenetes előrelépése mellett azt sem lehet szó nélkül hagyni, hogy az Apple úgy lett első helyezett, hogy a mobiljai sokszázezer forintba kerülnek. Amint azt a cikk is aláhúzza, a világ legtöbbet fogyó telefonja a hatszázezer forintnál induló iPhone 14 Pro Max, a második a félmilliós iPhone 14 Pro, a harmadik a négyszázezer forintos iPhone 14 volt. Az iPhone-ok átlagára kilencszáznegyvenkilenc dollár, azaz több mint háromszázezer forint, az Android készülékeké kétszázötven dollár, vagyis kilencvenezer forint. Hogy egy válságokkal küszködő, leépítésektől és visszaeső gazdaságoktól rettegő világban hogyan fogyhat mégis ilyen sok az ennyivel drágább telefonokból, azt csak a vásárlók, és az Apple marketing-szakemberei tudják.
(Fotó: Amanz/Unsplash)