Európa legnagyobb üzemanyagcella gyára épül tavasszal Lyonban

2020 / 02 / 02 / Justin Viktor
Európa legnagyobb üzemanyagcella gyára épül tavasszal Lyonban
A Faurecia és a Michelin francia autóipari beszállítók, márciusban kezdik meg felépíteni Európa legnagyobb üzemanyagcella-gyárát Franciaországban, Lyon közelében.

A Faurecia és a Michelin vegyesvállalata a Symbio reméli, hogy  2030-ra a világpiac negyedét megszerezheti. Ha ezt elérik, akkor 1,5 milliárd eurós forgalmuk lesz. A gyár terveit sokan ambiciózusnak tartják, bár a részleteket és a pontos helyét még nem fedték fel. A Symbio ugyanakkor máris kifejezte érdeklődését, hogy ezen kívül további két gyárat is építene - egyet Amerikában, a másikat pedig Ázsiában.

Nagyszabású tervek

A két vállalat célja, hogy kritikus szereplőkké váljanak az üzemanyagcellás rendszerek területén. A Symbio vezérigazgatója, Fabio Ferrari azt mondta:

“Azt akarjuk, hogy a SYMBIO az üzemanyagcellás rendszerek terén világvezetővé váljon, és következésképpen részt vegyen a zéró-emissziós mobilitás bevezetésének felgyorsításában. Noha rövid távon a releváns piacok a haszongépjárművek és teherautók, a személygépkocsikat is bevonjuk majd 2025 és 2030 között. Arra számítunk, hogy 2030-ra évente 200 ezer hidrogénrendszert állíthatunk elő. Hosszú utat tettünk meg a 2010-es indulás óta!”

Az induláskor a Michelin és a Faurecia 140 millió eurót fordított a hidrogén üzemanyagcellák új generációjának kifejlesztésére, mára pedig a 2019 márciusában létrehozott Symbio-vegyesvállalat mintegy 200 embert foglalkoztat.

Az új gyár a meglévő elektromos járművekbe integrálható üzemanyagcella egységek gyártására összpontosít. Az egységek hatótávolság-növelőként szolgálnának a haszonjárművekben, 180 km-el megnövelve azok hatótávolságát. Végül azonban a hidrogénüzemű személygépjárművek piaca is sorra kerül.

Hogyan működik?

Amikor az akkumulátor töltöttségi szintje eléri a 80 százalékot, az üzemanyagcella automatikusan aktiválódik, hogy menet közben, vagy álló állapotban fokozatosan, csepegtető töltéssel töltse, így tartva fenn az akkumulátor töltöttségi szintjét. A járművezetőnek természetesen lehetősége van kézzel is bekapcsolni a hatótáv-növelést. Ha a jármű akkumulátorának szintje eléri a 2 százalékot, akkor csak hidrogénhajtásra vált.

A Michelin már régóta a fenntartható mobilitást fokozását kommunikálja célként, a társaság sajtóközleményében így írt:

“A közlekedési ágazat három fő kihívás középpontjában áll: a levegő minőségének javítása, a CO2-kibocsátás csökkentése és az energiaátmenet elősegítése. Manapság a hidrogénüzemű mobilitás elengedhetetlen megoldás e három kihívás egyidejű kezelésére."

"A hidrogéntechnológia kulcsszerepet játszik majd az elektromos járművek tömeges fejlesztésében annak érdekében, hogy a jövőben elérjék a zéró kibocsátású mobilitást. A hidrogén üzemanyagcellák különösen alkalmasak intenzív felhasználásra és azok számára, akik nagyobb autonómiát igényelnek, következésképpen tökéletesen kiegészítik az akkumulátor technológiát.”

"A világ jelenleg az elektromos járművek tömeges fejlesztésén dolgozik, hogy elérjük a nulla kibocsátású mobilitás célját. A hidrogéntechnológia döntő szerepet játszhat ebben az átmenetben."

(Forrás: Intelligentliving Képek: Twitter, Faurecia, Michelin, Symbio)

 


Először lőttek ki hajót sínágyúval – és nem az amerikaiak voltak
Először lőttek ki hajót sínágyúval – és nem az amerikaiak voltak
Először lőttek éles célpontra hajóra szerelt sínágyúval, látványos mérföldkőhöz érve az elektromágneses fegyverfejlesztésben.
Hamarosan időkristályokkal fogunk fizetni
Hamarosan időkristályokkal fogunk fizetni
Az első, szabad szemmel is látható időkristályok fényben „pszichedelikus tigriscsíkokként” villannak fel.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.