Európa legnagyobb üzemanyagcella gyára épül tavasszal Lyonban
2020 / 02 / 02 / Justin Viktor
Európa legnagyobb üzemanyagcella gyára épül tavasszal Lyonban
A Faurecia és a Michelin francia autóipari beszállítók, márciusban kezdik meg felépíteni Európa legnagyobb üzemanyagcella-gyárát Franciaországban, Lyon közelében.

A Faurecia és a Michelin vegyesvállalata a Symbio reméli, hogy  2030-ra a világpiac negyedét megszerezheti. Ha ezt elérik, akkor 1,5 milliárd eurós forgalmuk lesz. A gyár terveit sokan ambiciózusnak tartják, bár a részleteket és a pontos helyét még nem fedték fel. A Symbio ugyanakkor máris kifejezte érdeklődését, hogy ezen kívül további két gyárat is építene - egyet Amerikában, a másikat pedig Ázsiában.

Nagyszabású tervek

A két vállalat célja, hogy kritikus szereplőkké váljanak az üzemanyagcellás rendszerek területén. A Symbio vezérigazgatója, Fabio Ferrari azt mondta:

“Azt akarjuk, hogy a SYMBIO az üzemanyagcellás rendszerek terén világvezetővé váljon, és következésképpen részt vegyen a zéró-emissziós mobilitás bevezetésének felgyorsításában. Noha rövid távon a releváns piacok a haszongépjárművek és teherautók, a személygépkocsikat is bevonjuk majd 2025 és 2030 között. Arra számítunk, hogy 2030-ra évente 200 ezer hidrogénrendszert állíthatunk elő. Hosszú utat tettünk meg a 2010-es indulás óta!”

Az induláskor a Michelin és a Faurecia 140 millió eurót fordított a hidrogén üzemanyagcellák új generációjának kifejlesztésére, mára pedig a 2019 márciusában létrehozott Symbio-vegyesvállalat mintegy 200 embert foglalkoztat.

Az új gyár a meglévő elektromos járművekbe integrálható üzemanyagcella egységek gyártására összpontosít. Az egységek hatótávolság-növelőként szolgálnának a haszonjárművekben, 180 km-el megnövelve azok hatótávolságát. Végül azonban a hidrogénüzemű személygépjárművek piaca is sorra kerül.

Hogyan működik?

Amikor az akkumulátor töltöttségi szintje eléri a 80 százalékot, az üzemanyagcella automatikusan aktiválódik, hogy menet közben, vagy álló állapotban fokozatosan, csepegtető töltéssel töltse, így tartva fenn az akkumulátor töltöttségi szintjét. A járművezetőnek természetesen lehetősége van kézzel is bekapcsolni a hatótáv-növelést. Ha a jármű akkumulátorának szintje eléri a 2 százalékot, akkor csak hidrogénhajtásra vált.

A Michelin már régóta a fenntartható mobilitást fokozását kommunikálja célként, a társaság sajtóközleményében így írt:

“A közlekedési ágazat három fő kihívás középpontjában áll: a levegő minőségének javítása, a CO2-kibocsátás csökkentése és az energiaátmenet elősegítése. Manapság a hidrogénüzemű mobilitás elengedhetetlen megoldás e három kihívás egyidejű kezelésére."

"A hidrogéntechnológia kulcsszerepet játszik majd az elektromos járművek tömeges fejlesztésében annak érdekében, hogy a jövőben elérjék a zéró kibocsátású mobilitást. A hidrogén üzemanyagcellák különösen alkalmasak intenzív felhasználásra és azok számára, akik nagyobb autonómiát igényelnek, következésképpen tökéletesen kiegészítik az akkumulátor technológiát.”

"A világ jelenleg az elektromos járművek tömeges fejlesztésén dolgozik, hogy elérjük a nulla kibocsátású mobilitás célját. A hidrogéntechnológia döntő szerepet játszhat ebben az átmenetben."

(Forrás: Intelligentliving Képek: Twitter, Faurecia, Michelin, Symbio)

 


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.