Év végére a légitaxi-szolgáltatás indításának kapujába ért egy eVTOL-gyártó

2023 / 12 / 31 / Bobák Zsófia
Év végére a légitaxi-szolgáltatás indításának kapujába ért egy eVTOL-gyártó
Az Ehang pilóta nélküli, kétszemélyes légitaxijai december 28-án utasokat szállítottak két kínai nagyvárosban is.

A leendő légitaxi-szolgáltatások kivitelezésére szánt eVTOL-ok gyártói között az Ehang elől jár a fejlesztésekben és hamarosan elindulhatnak a valódi, kereskedelmi járataik is, aminek első demonstrációját már meg is tartották néhány nappal ezelőtt. December 28-án Kantonban és Hofejben szálltak fel a cég EH216-S típusú járművei, amelyek pilóta nélkül, autonóm üzemmódban repülnek és két személy szállítására alkalmasak. A demonstráció során kormányzati vezetők és civil lakosok is kipróbálhatták, milyen érzés az eVTOL-os közlekedés, miközben az erre kijelölt területen, azaz Kantonban a Csiulung Tópark és Hofejben a Lokang Park látványosságai felett néztek körbe a magasból.

Az esemény a kereskedelmi szolgáltatás bemutatójaként szolgált, de egyelőre még nem lehet a szolgáltatás indításának tekinteni, mivel az utasok ingyen és csak egy rövid úton utazhattak, valamint a légteret a demonstráció idejére lezárták a parkok környékén, így nem kellett egy esetleges forgalmi konfliktus és ebből származó baleset miatt aggódni. Az Ehang azonban így is az első olyan eVTOL-gyártó, amely igen közel jutott a légitaxik indításához. A cég októberben kapta meg a pilóta nélküli személyszállításhoz szükséges típusengedélyt a Kínai Polgári Légügyi Hivataltól, ami a leírás szerint "demonstrálja, hogy a EH216-S-re modell kialakítása teljes mértékben eleget tesz a CAAC (Kínai Polgári Légügyi Hivatal) biztonsági követelményeinek és repülésre való alkalmassággal kapcsolatos elvárásainak és azt, hogy az EH216-S a kereskedelmi személyszállítási UAV műveletek kivitelezésére képesített".

Az Ehang a kereskedelmi járatait elsősorban a turisztikai célpontok közelében való városnéző utakra és rövidebb távú utasszállításra tervezi használni. Az EH216-S modellek hosszabb távú közlekedésre nem is alkalmasak, mivel ezek az eVTOL-ok egy feltöltéssel mindössze 35 kilométert tudnak megtenni. Hofej és Kanton vezetősége azonban nagy reményeket fűz a légi járművek használatához és támogatják a szolgáltatás sikerét, a hatalmas, 12,7 négyzetkilométeres Lokang Parkot például ideális helyszínnek tartják az eVTOL-os utasszállítás működtetéséhez. A város önkormányzata emiatt összesen 100 Ehang eVTOL megvásárlását tervezi egy októberben megkötött egyezség értelmében.

(Fotó: Ehang)


Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Disztópia, újfajta szórakozás, a technológia térnyerése vagy egy eszköz, ami sok problémát meg tud oldani - a szexuális célokra szánt emberszerű gépeket nagyon eltérő szemszögekből lehet nézni, de egy biztos: a robotok készülnek és egyre emberibbé válnak. Legújabb sorozatunkban partnerünkkel, Magyarország legnagyobb felnőtt áruházával, a Vágyaim.hu csapatával együtt kutatjuk, merre tart az emberiség a szexualitás egyre digitálisabb ösvényein...
M5: a világ első luxus szupertengeralattjárója kétmilliárd dollárba kerül
A jármű 250 méteres mélységben akár négy hétig is víz alatt maradhat – a vásárlókör az “egyedi élményre vágyó” szupergazdagok.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.