Ahogy arról korábban beszámoltunk, az Ehang már évekkel ezelőtt jelentős lépéseket tett a légitaxis szolgáltatások beindítása felé: a gyáraikban megkezdték a járművek összeszerelését, tesztrepüléseket végeztek több országban is és áruszállítás céljából már kereskedelmi repüléseket is végezhetnek egy ideje, de csak pilóta által irányított járművekkel.
A cég október 13-ai bejelentése szerint most megszerezték a pilóta nélküli személyszállításhoz szükséges típusengedélyt is, ami az egyik általuk gyártott modellre, az EH216-S-re érvényes. Az engedélyt a Kínai Polgári Légügyi Hivatal adta ki, vagyis az országon belüli repülések számára jelent zöld utat, de a cég szerint világelsőnek számítanak az engedély megszerzésével a pilóta nélküli légi járműveket (UAV) légitaxi szolgáltatás céljából fejlesztő gyártók között. Bár hasonló engedélyre sok más cég is beadta már a kérelmét, de a hosszadalmas adminisztrációs folyamatok évekig is elhúzódhatnak, ezért a legtöbb vállalatnak még várnia kell és csak a tesztek terén léphetnek előre.
Az eVTOL-ok kereskedelmi célú működését megelőző engedélyekenk több típusa is létezik, ezért a légitaxi szolgáltatás nem fog azonnal megindulni az Ehang járműveivel sem, de fontos lépcsőfokot jelent. A típusengedély "demonstrálja, hogy a EH216-S-re modell kialakítása teljes mértékben eleget tesz a CAAC (Kínai Polgári Légügyi Hivatal) biztonsági követelményeinek és repülésre való alkalmassággal kapcsolatos elvárásainak és azt, hogy az EH216-S a kereskedelmi személyszállítási UAV műveletek kivitelezésére képesített" - az Ehang elmondása szerint.
Ahhoz, hogy egy leendő légitaxi megkapja a szükséges engedélyeket, számos teszten kell átmennie és a gyártócégnek többlépcsős folyamat során kell bizonyítania a jármű megbízhatóságát, az EH216-S esetében ez 40 000 tesztrepülést, a szerkezet anyagával, ellenállóképességével, tűzállóságával, a teljes rendszerének működőképességével kapcsolatos vizsgálatokat és a repülési teljesítményének felmérését jelentette.
A 16 elektromos motorral ellátott jármű maximális teherbírása 220 kilogramm és akkumulátora két óra alatt tölthető fel. Az eVTOL kétszemélyes, autonóm üzemmódban repül körülbelül 100 km/h-ás sebességgel, maximum 3000 kilométeres magasságban, de a hatótávja nem a legnagyobb, egy feltöltéssel mindössze 35 kilométert tud megtenni és 21 percet tud egyhuzamban a levegőben tölteni. Ez a teljesítmény városok közti szállításra nem teszi alkalmassá, de a városon belüli ingázás lehetőségét tudja biztosítani az utasok számára.
(Fotó: Ehang)