Az eVTOL-ok, akár légitaxinak, akár személyes magánjárműnek használják majd őket az emberek, mindenképpen szerepet kapnak hamarosan a városi vagy akár városok közötti közlekedési infrastruktúrában, és nem is olyan sokára már nem csak tesztrepüléseken, hanem nagyközönség bevonásával is megkezdődhetnek az első repülések azoknak a gyártóknak köszönhetően, amelyek az engedélyeztetési folyamatokban elől járnak.
Az eVTOL-okkal benépesített ég elképzelése azonban kérdéseket is felvet a járművekkel kapcsolatban: milyen módon alakítja majd át az urbánus környezetet az új típusú járművek megjelenése?
Az egyik potenciális gondot az eVTOL-ok által keltett zaj jelenti, amit egyes cégeknek már sikerült többé-kevésbé redukálni, a másik probléma a járművek utasait érintheti, akiknek kényelmetlenséget okozhat, hogy a légi eszközök repülés közben sokszor dőlt pozícióban haladnak és némileg bizonytalan érzést kelthet az utazás a jármű egyensúlyozása miatt. A Crisalion Mobility ezt a problémát egy egyedi rotor elrendezéssel orvosolja, amit FlyFree technológiának neveztek el és lényege, hogy a szárnyakból több irányba kinyúló és változtatható helyzetű propellerek révén állandó stabilitást biztosít az utaskabinnak repülés közben. A hat személy szállítására alkalmas Integrity emiatt rövid-, és közepes távú utak alatt “maximális biztonságot és kényelmet nyújt” a gyártó ígérete szerint.
A Crisalion egyelőre csak a tesztelést végzi a géppel, aminek első verziója még másfajta kialakítással bírt. A cég a jármű megjelentetését valamikor 2030 környékére tervezi, miután több más általuk készített jármű, például az Intellydrive elektromos szállítóeszköz-rendszer bevezetését megvalósította.
(Fotó: Crisalion Mobility)
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR