Ez már hatszor megeshetett: animáció egy Földbe csapódó, 500 kilométer átmérőjű aszteroidáról 2021 / 03 / 14 / Justin Viktor

A Discovery csatorna animátorai elkészítették annak szimulációját, hogy pontosan mi történne, ha Földünket eltalálná egy 500 kilométer átmérőjű aszteroida. A Földbe születése óta számtalan aszteroida csapódott már, sőt létrejöttét is az ilyen ütközéseknek köszönheti. A ma uralkodó elmélet szerint Holdunk is egy óriási ütközés során jött létre a Theia nevű kisbolygó és a Föld összeolvadása során, mintegy 4,5 milliárd évvel ezelőtt. A Föld mérete hatalmas meteoritokat vonzott, melyek becsapódtak, és ennek következtében a szuper-magas hőmérsékletű gőz halmazállapotú kőzet ellepte az egész felszínt és elpárologtatta az összes óceán összes vizét. A legkorábbi életformák az ilyen pokoli eseményeket úgy élték túl, hogy a Föld mélyébe húzódtak vissza. Bolygónk számtalan katasztrofális eseményen ment már keresztül, és az élet minden válság után új képességeket szerzett, a következő átvészelésére. Az animációban az 500 kilométer átmérőjű aszteroida a Csendes-óceánba csapódik, és áthatol a mindössze 10 kilométer vastag kérgen. Hiperszonikus lökéshullám keletkezik, a törmelék alacsony Föld-körüli pályára áll, és visszahullik, hogy elpusztítsa a Föld felszínét. A tűzvihar minden életet elpárologtat az útjában. A bolygó felszíne egy napon belül lakhatatlanná válik. A ma rendelkezésre álló adatok szerint, egy ilyen esemény a Föld történetében már akár hatszor is előfordulhatott. (Kép: Youtube)