A TechCrunch-on olvasható hír szerint a felhasználók már elkezdték megkapni az értesítéseket, amelyek arra figyelmeztetik őket, hogy a nemi érdeklődés, a vallási és politikai nézetek, illetve a cím kikerülnek a profiloldalakon látható adatok közül. Azok kapnak ilyen üzenetet a közösségi oldaltól, akik korábban kitöltötték valamelyik mezőt. A változások okával kapcsolatban a Facebook anyavállalatának, a Metának a képviselői azt nyilatkozták a TechCrunch-nak, hogy
ezt "azon erőfeszítéseik részeként teszik, melyekkel könnyebben navigálhatóvá és használhatóvá" szeretnék tenni a szolgáltatást.
Arra a cikk alapján nem tértek ki, hogy pontosan miért lenne nehezebb eligazodni vagy böngészni attól az oldalon, hogy ezek az információk is szerepelnek egyes profilokon. A TechCrunch ugyanakkor emlékeztet rá, hogy az Instagramon és a TikTokon is lényegesen egyszerűbb, rövid szövegeket használhatunk csak bemutatkozóként. A Facebook megközelítése a közösségi szolgáltatások korábbi, a valódi ismerősi kapcsolatokat leképező korszakát idézi fel, a Gizmodo egyenesen arról beszél, hogy "egy korszak végét" jelzik a változások.
A konkurensek megoldásaihoz való közeledés mellett fontos szempont, hogy a Facebook többször kapott komoly kritikát az adatkezelési gyakorlatai miatt, a legismertebb a botrányok közül a Cambridge Analytica-eset, amelyet követően az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság rekordösszegű, ötmilliárd dolláros bírságot szabott ki Mark Zuckerbergékre. Mindennek tükrében nem meglepő, hogy a rendkívül pontosan célzott reklámjaival büszkélkedő cég végül targetálási kategóriák ezreit szüntette meg, igaz, másfél évvel később, és kérdéses végeredménnyel. Az, hogy a profilokon ezek a rendkívül szenzitív adatok már nem jelenhetnek meg, ezeknek a változásoknak is logikus végpontja.
Ugyanakkor valószínűleg nem emiatt fáj a legjobban Zuckerberg feje; amint arról beszámoltunk, történetük legnagyobb leépítésén vannak épp túl, több mint tízezer kollegájukat küldték el a cégtől.
(Borítókép: James Coleman/Unsplash)