Fákat ültet az EasyJet, hogy ellensúlyozza CO2 kibocsátását
Fákat ültet az EasyJet, hogy ellensúlyozza CO2 kibocsátását
2019 / 12 / 01 / Justin Viktor
Az előrejelzések szerint 2037-re megduplázódik a légiforgalmi utasszám, de a repülőgépek üzemanyag-hatékonysága várhatóan csak körülbelül 1-2 százalékkal javul évente. Ez azt jelentheti, hogy a szén-dioxid-kibocsátás 2050-ig a jelenlegi szám 3,6-szorosára nő.

Az EasyJet brit fapados légitársaság lesz a világ első és legnagyobb légitársasága, mely fák ültetésével próbálja ellensúlyozni szén-dioxid-kibocsátását. Az EasyJet Európa második legnagyobb diszkont légitársasága. 25 millió fontot, vagyis hozzávetőlegesen 9,8 milliárd forintot fognak fák ültetésére fordítani, hogy ellensúlyozzák az erdőirtást és a CO2-kibocsátást a következő évben.

A lépés más rivális légitársaságok hasonló lépései előtt megszületett, például a British Airways anyavállalata az AIG a múlt hónapban még csupán arról tett közzé nyilatkozatot, hogy a jövő évben “valamilyen” intézkedést tervez.

Johan Lundgren, az EasyJet vezérigazgatója csak a kezdetként hivatkozik döntésükre:

„Elismerjük, hogy ez csupán ellensúlyozás, csak átmeneti intézkedés, de már most meg akartuk ezt lépni a szén-dioxid kibocsátásunkkal kapcsolatban. A légi közlekedésnek a lehető leggyorsabban újra fel kell találnia önmagát.”

Azt is sürgette, hogy  más légitársaságok is kövessék az Easyjet példáját. A Lufthansa német légitársaság szintén elszánta magát rá, hogy a jövő évtől kezdve minden vállalati viteldíj szén-dioxid ellensúlyozására többletköltséget vállaljon a költségek továbbterhelése nélkül, melyet 2020-ban kezdenek meg.

Ezek az intézkedések megfelelő első lépések lehetnek a légitársaságok számára, melyek ugyanakkor válaszok is az ENSZ 2019. januárjában a Corsia (Carbon Offsetting and Reduction Scheme for International Aviation) rendszeren keresztül megjelentetett, kibocsátások ellensúlyozására irányuló sürgetésére.

Az ellentételezés részeként a légitársaságok ellenőrzött krediteket vásárolhatnak, ha máshol csökkentik a kibocsátást. Miután ezt megtették, felhasználhatják azt a kibocsátásuk kiváltására. A módszer ellenzői szerint ez nem elég jó. A légiforgalmi szén-dioxid kibocsátás több mint 32 százalékkal nőtt 2013 és 2018 között, és a vártnál sokkal gyorsabban emelkedik.

A becslések továbbá nem veszik figyelembe a nitrogén-oxidok (NOx)és a korom kibocsátását, mely szintén negatív hatással lesz a környezetünkre.

(Forrás: IntelligentLiving Képek: Easyjet, Unsplash)

Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Igényes és férfias történeteket keresel? A Roadstert neked írjuk!
Olvass bele az egyik legszínvonalasabb hazai magazinba, szeretni fogod! A Roadster egy fantasztikus utazás az élet legjobb területein...
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.