Fákat ültet az EasyJet, hogy ellensúlyozza CO2 kibocsátását
Fákat ültet az EasyJet, hogy ellensúlyozza CO2 kibocsátását
2019 / 12 / 01 / Justin Viktor
Az előrejelzések szerint 2037-re megduplázódik a légiforgalmi utasszám, de a repülőgépek üzemanyag-hatékonysága várhatóan csak körülbelül 1-2 százalékkal javul évente. Ez azt jelentheti, hogy a szén-dioxid-kibocsátás 2050-ig a jelenlegi szám 3,6-szorosára nő.

Az EasyJet brit fapados légitársaság lesz a világ első és legnagyobb légitársasága, mely fák ültetésével próbálja ellensúlyozni szén-dioxid-kibocsátását. Az EasyJet Európa második legnagyobb diszkont légitársasága. 25 millió fontot, vagyis hozzávetőlegesen 9,8 milliárd forintot fognak fák ültetésére fordítani, hogy ellensúlyozzák az erdőirtást és a CO2-kibocsátást a következő évben.

A lépés más rivális légitársaságok hasonló lépései előtt megszületett, például a British Airways anyavállalata az AIG a múlt hónapban még csupán arról tett közzé nyilatkozatot, hogy a jövő évben “valamilyen” intézkedést tervez.

Johan Lundgren, az EasyJet vezérigazgatója csak a kezdetként hivatkozik döntésükre:

„Elismerjük, hogy ez csupán ellensúlyozás, csak átmeneti intézkedés, de már most meg akartuk ezt lépni a szén-dioxid kibocsátásunkkal kapcsolatban. A légi közlekedésnek a lehető leggyorsabban újra fel kell találnia önmagát.”

Azt is sürgette, hogy  más légitársaságok is kövessék az Easyjet példáját. A Lufthansa német légitársaság szintén elszánta magát rá, hogy a jövő évtől kezdve minden vállalati viteldíj szén-dioxid ellensúlyozására többletköltséget vállaljon a költségek továbbterhelése nélkül, melyet 2020-ban kezdenek meg.

Ezek az intézkedések megfelelő első lépések lehetnek a légitársaságok számára, melyek ugyanakkor válaszok is az ENSZ 2019. januárjában a Corsia (Carbon Offsetting and Reduction Scheme for International Aviation) rendszeren keresztül megjelentetett, kibocsátások ellensúlyozására irányuló sürgetésére.

Az ellentételezés részeként a légitársaságok ellenőrzött krediteket vásárolhatnak, ha máshol csökkentik a kibocsátást. Miután ezt megtették, felhasználhatják azt a kibocsátásuk kiváltására. A módszer ellenzői szerint ez nem elég jó. A légiforgalmi szén-dioxid kibocsátás több mint 32 százalékkal nőtt 2013 és 2018 között, és a vártnál sokkal gyorsabban emelkedik.

A becslések továbbá nem veszik figyelembe a nitrogén-oxidok (NOx)és a korom kibocsátását, mely szintén negatív hatással lesz a környezetünkre.

(Forrás: IntelligentLiving Képek: Easyjet, Unsplash)

Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Autót vennél mostanában? Nézz bele a PLAYER AUTÓTESZT ROVATÁBA!
Minden friss és izgalmas autót kipróbálunk, amit csak tudunk, legyen az dízel vagy elektromos, olcsó vagy luxus, kétszemélyes vagy kisbusz!
Hatalmas segélyforrást hoztak létre az ENSZ klímakonferenciáján
Hatalmas segélyforrást hoztak létre az ENSZ klímakonferenciáján
Nagy bejelentéssel indult az ENSZ klímakonferenciája, de a neheze még hátra van
A Google geotermikus energiával működteti két adatközpontját is
A Google geotermikus energiával működteti két adatközpontját is
Ez a Google első geotermikus projektje, amely a cég két, Nevadában lévő adatközpontját látja el tiszta energiával.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.