Akár csukott ablakon keresztül, száz méterről is fel lehet törni egy okosotthont a megfelelő helyre irányított lézersugárral

2022 / 05 / 06 / Palotai Nándor
Az Alexa, és a Siri okoseszközeit is sikerült feltörni egy kutatócsoportnak a beépített mikrofon működési elvét kihasználva.

A Michigani Egyetem egy japán kutatócsoporttal közösen megtalálta a módját annak, hogy hogyan lehet a távolból feltörni gyakorlatilag bármilyen, mikrofont használó okoseszközt – olvasható a Futurism oldalán. A részben az Egyesült Államok Védelmi Minisztériumának kutatásokért felelős részlege, a DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) által finanszírozott projekt részeként a kutatók az okoseszközök mikrofonját vették célba a megfelelő hullámhosszú lézersugárral, mely az emberi beszéd által keltett hanghullámokhoz hasonló módon rezegtette meg az eszközökbe beépített mikrofonok membránját. A trükk minden esetben működött, az egyetlen feltétele, hogy a lézernyaláb érje a mikrofont.

A kutatók az Amazon Alexáját, és a Siri-t is sikeresen feltörték a parancsszavaknak megfelelően kódolt lézersugarakkal. A kísérletek során az okoseszközöket több mint száztíz méterről is sikeresen feltörték, és valószínűsíthető, hogy a módszer kicsivel messzebbről is működhet még; a kutatóknak viszont nem állt ennél hosszabb folyosó a rendelkezésükre. Egy másik alkalommal egy közelben lévő, hetven méter távolságban lévő harangtoronyból, csukott ablakon keresztül is sikerült kommunikálniuk az okoseszközökkel.

A kutatók szerint a művelethez szükséges felszerelést nagyjából már 400 amerikai dollárért meg lehet venni, a nagy hatótávolságú támadásokhoz szükséges teleobjektív akár további 600 dollár is lehet, azonban a kísérletben résztvevő szakemberek szerint ez még mindig elenyészően olcsó ahhoz képest, hogy magával az eszközzel komplett épületek felett is át lehet venni az irányítást.

(Fotó: iStock)

Holdutazó űrhajós válhat az Amazon Alexájából Igaz, hogy nemrég még a konnektort ajánlotta játékra egy kisgyermeknek, de az optimista kutatók máris egy NASA-űrhajóra fogják delegálni virtuális asszisztensnek.

Feltűnően emberszerűen beszél az egyik leggyorsabban fejlődő humanoid
A Figure robotikai cég két hete jelentette be együttműködését a ChatGPT-t és a Sorát fejlesztő OpenAI vállalattal és az eredményről, a beszélő humanoidról máris megosztottak egy videót.