Múlt hét szerdán számoltunk be róla, hogy a cég a ChatGPT sikerén felbuzdulva összefogott az OpenAI-jal, és a Bing keresőbe is beépítettek egy olyan chatbotot, ami képes emberszerű párbeszédeket folytatni a felhasználókkal, és akár összetett kérdésekre is kifejtett válaszokat adni. A Microsoft nyilván azt remélte ettől, hogy a Google mögött jócskán háttérbe szoruló, alig 3%-os piaci részesedéssel rendelkező Binget többen fogják majd használni - ez minden bizonnyal be is következett, az már más kérdés, hogy a kíváncsi felhasználók pillanatok alatt megtalálták a chatbot gyenge pontjait is, ami nem fest túl jó képet a mesterséges intelligenciáról.
Az elmúlt napokban szó szerint cikkek százai foglalkoztak a Bing chatbotjának sokszor vicces, sokszor ijesztő megnyilvánulásaival, amiket lassan felsorolni is nehéz lenne. A teljesség igénye nélkül:
A The New York Times szerint azonban a chatbottal közel sem ez az egyetlen probléma, sokkal inkább az, hogy az eredeti funkcióját is csak korlátozottan tudja betölteni: az MI még azt is hibásan válaszolta meg, hogy ki szerepelt az idei Super Bowl félidei műsorában, noha ez egy egyszerű kereséssel is könnyedén kideríthető.
Az MI fura személyiségingadozásaira a Microsoft is reagált, szerintük az ilyen anomáliákat az okozza, ha a felhasználók túl hosszú beszélgetésekbe bonyolódnak az MI-vel. A legfrissebb hírek szerint a cég már fontolgatja, hogy a tapasztalatok fényében némileg korlátozzák "Sydney" mozgásterét, többek között azzal, hogy csak bizonyos hosszúságú párbeszédeket engedélyeznek a chatbottal.
A Microsoft aggodalma érthető, hiszen a chatbottal kapcsolatos negatív visszajelzéseket már a befektetők is meghallották: a cég részvényárfolyama szerda óta 11 dollárral csökkent annak ellenére, hogy január óta folyamatosan emelkedő pályán mozgott. Azt ugyanakkor nehezen lehetne elképzelni, hogy a Microsoft teljesen elengedje az ötletet, hiszen amellett, hogy az elmúlt években összesen 13 milliárd dollárt invesztáltak az OpenAI-ba, a chatbot a hibái ellenére is minden eddiginél nagyobb reklámot hozott a Bingnek.
(Borítókép: Getty Images)