Már korábban is írtunk arról (
itt), hogy a francia abroncsgyártó konszern, a Michelin Csoport új utakat is kipróbál, és a mostani esetben helyesebb úgy fogalmazni, hogy új vizekre evez. Ha még tovább pontosítunk, akkor az evezést is zárójelezni kell, és érdemesebb vitorlát bontanunk. A Michelin kutatás-fejlesztése pár svájci befektetővel közösen ugyanis több mint felére vágná vissza a vízi szállításhoz köthető emissziót 2050-re – ez a WISAMO,
a megfogalmazás szerint egy szélenergiát hasznosító projekt, ami azonban ismerős lehet a kalózmozik kedvelőinek: ez bizony a klasszikus vitorla. Vagyis inkább a vitorla újragondolt, 21. századi változata: a felfújható vitorla. A vitorlát könnyű telepíteni, a plug-and-socket rendszernek köszönhetően a legtöbb szállítóhajóra, és ez egy kiegészítő eszköz a hajó motorja mellett – imigyen csökkentené tehát a hagyományos motorok használatát a vállalat. Egyszerűen szólva: ha fúj a szél, egy automata rendszer kibontja a teleszkópos vitorlát, és lehet haladni a klasszikus módon. Amennyiben viszont a vitorla útban lenne – viharban, illetve ha a hajó egy híd alatt kelne át – az említett rendszer leengedi, és összehajtogatja a vitorlát a fedélzeten.