A Michelin továbbra is gyárt gumikat, de mintha most jobban érdekelné a hidrogén és 3D-nyomtatás
2021 / 04 / 09 / Rácz Tamás
A Michelin továbbra is gyárt gumikat, de mintha most jobban érdekelné a hidrogén és 3D-nyomtatás
A francia gumigyártó a jövőben egy kicsit kevésbé szeretne gumigyártó lenni, más ipari ágazatokban lát nagy fantáziát.

A Michelin tegnap mutatta be 2030-ig szóló "növekedési stratégiáját", melyben kifejtette, hogy  milyen új, a gumigyártástól meglehetősen távol eső, a fenntarthatósági változásokkal kapcsolatos ipari tevékenységekben szeretne komoly szerepet betölteni. A ma még elsősorban gumiabroncs-gyártóként ismert vállalat a jövőben euromilliárdos bevételeket akar elérni hidrogéncella-gyártással, 3D-nyomtatással valamint különféle kompozitanyagok illetve orvosi célú alapanyagok gyártásával.

 

A Michelin a hidrogénalapú energetikával illetve mobilitással kapcsolatos fejlesztéseit már meg is kezdte. A Faurecia nevű autóalkatrész-gyártó vállalattal közösen, Symbio néven létrehoztak egy joint venture céget amely francia kishaszonjárművek számára gyárt üzemanyagcelllákat. A Symbio ambíciói szerint Európa legnagyobb autóipari hidrogéncella-gyártója kíván lenni a jövőben, az évtized végére másfél milliárd eurós éves bevétellel és a világpiac 12%-ának birtoklásával terveznek.

A Michelin egy másik joint venture-vállalkozásától is komoly eredményeket vár. AddUp néven 2016-ban, a Fives ipari tervező és automatizálási céggel közösen hozták létre azt a vállalatot, amely a 3D-fémnyomtatás területén hozna egyre komolyabb bevételek a Michelin számára.

Ez is érdekelhet:

Jönnek a hidrogénhajtású fehér furgonok A Renault után a Peugeot, Citroën és Opel márkánál is felbukkan a kisteherautó-kínálatban a tiszta és gyorsan újratankolható hajtástechnológia.

Az osztrák posta és az OMV kétezer hidrogénüzemű teherautót ereszt Ausztria útjaira Az olajvállalat új elektrolizáló üzemében készül majd a hidrogén, amivel a postásautók csendben, emissziómentesen viszik a csomagokat.

A világ első hidrogénautója és üzemanyagcellás traktorja már a Holdra szállás előtt elkészült Bár az üzemanyagcellás autózás ezekben az években kezdett igazán beindulni, a technológia már több mint fél évszázados.


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.