A Michelin tegnap mutatta be 2030-ig szóló "növekedési stratégiáját", melyben kifejtette, hogy milyen új, a gumigyártástól meglehetősen távol eső, a fenntarthatósági változásokkal kapcsolatos ipari tevékenységekben szeretne komoly szerepet betölteni. A ma még elsősorban gumiabroncs-gyártóként ismert vállalat a jövőben euromilliárdos bevételeket akar elérni hidrogéncella-gyártással, 3D-nyomtatással valamint különféle kompozitanyagok illetve orvosi célú alapanyagok gyártásával.
A Michelin a hidrogénalapú energetikával illetve mobilitással kapcsolatos fejlesztéseit már meg is kezdte. A Faurecia nevű autóalkatrész-gyártó vállalattal közösen, Symbio néven létrehoztak egy joint venture céget amely francia kishaszonjárművek számára gyárt üzemanyagcelllákat. A Symbio ambíciói szerint Európa legnagyobb autóipari hidrogéncella-gyártója kíván lenni a jövőben, az évtized végére másfél milliárd eurós éves bevétellel és a világpiac 12%-ának birtoklásával terveznek.
A Michelin egy másik joint venture-vállalkozásától is komoly eredményeket vár. AddUp néven 2016-ban, a Fives ipari tervező és automatizálási céggel közösen hozták létre azt a vállalatot, amely a 3D-fémnyomtatás területén hozna egyre komolyabb bevételek a Michelin számára.