Az okosóra piac ránézésre unalmas. Az Apple egyértelműen vezeti az eladásokat, minden második vásárló az Apple Watchot választja, a Samsung és a Fitbit fej-fej mellett másodikak, utánuk pedig jön az eladások negyedét kitevő “mindenki más” kategória. Azzal, hogy a Google novemberben bejelentette a Fitbit felvásárlását, remélhetőleg a verseny minden résztvevője kicsit szorosabbra fűzi a cipőjét, ennek az első jeleire már a CES-en is számítunk.
A francia Withings, ami egy ideig Nokia név alatt működött, mielőtt visszatért volna az önállósághoz, kicsi, de izgalmas különc a kategóriában: Steel HR Sport órájukat például a testvéroldalunk, a Roadster.hu azért dicsérte, mert elegáns, valódi mutatói vannak, és kis e-ink kijelzőjének hála közel egy hónapig bírja töltés nélkül. Míg ez a megoldás valószínűleg a sajátjuk marad, most Las Vegasban olyat léptek, amiben minden nagy gyártónak követnie kell őket: bejelentették, hogy ScanWatch órájuk már nem csak a pulzusunkat figyeli és EKG-t végez el rajtunk, ha szükséges, de a vérünk oxigénszintjét is látni fogja.
A weben található információk szerint a magyar felnőttek 2-4%-a küzd alvásfüggő légzészavarral, aminek következtében az alvó beteg tíz másodpercen túl nem vesz levegőt, ezért az agya felkelti - így viszont nem könnyű pihenni, sőt, a kialvatlanság mellett túlsúly és magas vérnyomás is könnyebben alakulnak ki. És ugyan az ismert alvási apnoéban szenvedőkön nem fog tudni segíteni az óra, de azokon igen, akik még nem tudják, hogy mi a bajuk, csak a tünetekkel találkoznak - ez akár a betegek 80%-a lehet.
Az okosóra piacnak nagy szüksége van az ehhez hasonló, érthető és hasznos új képességekre. Az Apple öt éve képtelen saját alvásfigyelő appot készíteni, ki tudja, miért - miközben az új óráikkal már egyszerű EKG-t tudunk csinálni, a környezetünk miatti zajterhelést és a menstruációs ciklust is segítenek követni, sőt, egy külön eszközzel még a vércukorszintet is képesek figyelni. Minél többfajta sportot tudnak automatikusan felismerni és figyelni, minél több szenzor mond rajtuk hasznosakat úgy, hogy azt értsük is, annál valószínűbb, hogy a tavalyi harmadik negyedévben látott 42%-os eladásnövekedés még kevésnek is fog tűnni. Ehhez viszont szükség lesz az olyan termékekre, mint amilyennek a 2020 közepére ígért ScanWatch tűnik.