A The Verge és az Ars Technica is beszámolt arról, hogy a bajor autógyár több digitális újdonságot jelentett be a héten. Az, hogy a térképeiken alakítanak, nem különösebben meglepő vagy érdekes, azt, hogy egy iPhone-nal is ki lehet majd nyitni az új ötöst, már tudjuk az Apple-től, de az, hogy mostantól alkalmazásboltként gondolnak a kocsijaik extráira, mindenkit váratlanul ért.
Decemberben az autógyár még visszakozott attól, hogy előfizetési díjat szedjen az Apple CarPlay használatáért, most viszont az egy hátralépés után ötöt ugranak előre: nem csak digitális szolgáltatásokért, hanem fizikaiakért is pénzt terveznek kérni, előfizetéses alapon.
Eddig megszoktuk, hogy amikor új autót veszünk, szépen kiválogatjuk, hogy mi kell a kocsiba, és mi nem. Ha kértünk hűtött pohártartót, akkor kapunk, ha nem kértünk, akkor langyos kólát fogunk inni nyaranta, utólag beszereltetni ilyesmit nem igazán szokás. A BMW közleménye ezzel szemben egy olyan jövőt vetít előre, ahol rengeteg extra bekerül az autókba, de nem kötelező azokra előfizetni. A cég kiemeli, hogy ezzel kipróbálhatjuk, hogy a hátsónknak kell-e a fűtőszálak intim melege, illetve ha nekünk nem is kell, ha túladunk a kocsin, akkor az
új tulaj gyakorlatilag újrakonfigurálhatja az autót.
Szépen eldönti, hogy kell-e neki az ülésfűtés, vagy sem. Szóval én bátran megveszem az ötösömet tolatókamera nélkül, mert hátul is van szemem, ezzel megspórolva 151 997 forintot, de ha a következő tulajdonos kevésbé magabiztos, bekapcsolhatja, illetve előfizethet rá - a hardver, tehát a kamera maga ott lesz a kocsiban, ha kérte az első megrendelő, ha nem. Lehet, hogy egyszer a fapados modell és a full extrás pontosan ugyanazt fogják tudni, de nem ugyanazt fogják akarni. És az, hogy ezzel megbékélünk-e, valószínűleg az áron fog múlni, amiről ezen a ponton még nem tudunk semmit.
(Fotó: Pixabay)
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR