Fizetős lesz a légkondi a BMW-kben? Még az is lehet

2020 / 07 / 04 / Pőcze Balázs
Fizetős lesz a légkondi a BMW-kben? Még az is lehet
A BMW bejelentette, hogy bizonyos szolgáltatásokat a jövőben előfizetéses alapon árul majd az autóiban - és nem, nem csak a szoftveres megoldásokat, mint a navigációt, hanem akár kényelmi funkciókat is.

A The Verge és az Ars Technica is beszámolt arról, hogy a bajor autógyár több digitális újdonságot jelentett be a héten. Az, hogy a térképeiken alakítanak, nem különösebben meglepő vagy érdekes, azt, hogy egy iPhone-nal is ki lehet majd nyitni az új ötöst, már tudjuk az Apple-től, de az, hogy mostantól alkalmazásboltként gondolnak a kocsijaik extráira, mindenkit váratlanul ért.

Decemberben az autógyár még visszakozott attól, hogy előfizetési díjat szedjen az Apple CarPlay használatáért, most viszont az egy hátralépés után ötöt ugranak előre: nem csak digitális szolgáltatásokért, hanem fizikaiakért is pénzt terveznek kérni, előfizetéses alapon.

Eddig megszoktuk, hogy amikor új autót veszünk, szépen kiválogatjuk, hogy mi kell a kocsiba, és mi nem. Ha kértünk hűtött pohártartót, akkor kapunk, ha nem kértünk, akkor langyos kólát fogunk inni nyaranta, utólag beszereltetni ilyesmit nem igazán szokás. A BMW közleménye ezzel szemben egy olyan jövőt vetít előre, ahol rengeteg extra bekerül az autókba, de nem kötelező azokra előfizetni. A cég kiemeli, hogy ezzel kipróbálhatjuk, hogy a hátsónknak kell-e a fűtőszálak intim melege, illetve ha nekünk nem is kell, ha túladunk a kocsin, akkor az

új tulaj gyakorlatilag újrakonfigurálhatja az autót.

Szépen eldönti, hogy kell-e neki az ülésfűtés, vagy sem. Szóval én bátran megveszem az ötösömet tolatókamera nélkül, mert hátul is van szemem, ezzel megspórolva 151 997 forintot, de ha a következő tulajdonos kevésbé magabiztos, bekapcsolhatja, illetve előfizethet rá - a hardver, tehát a kamera maga ott lesz a kocsiban, ha kérte az első megrendelő, ha nem. Lehet, hogy egyszer a fapados modell és a full extrás pontosan ugyanazt fogják tudni, de nem ugyanazt fogják akarni. És az, hogy ezzel megbékélünk-e, valószínűleg az áron fog múlni, amiről ezen a ponton még nem tudunk semmit.

(Fotó: Pixabay)


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.