Fizetős lesz a Twitter?

2020 / 07 / 24 / Felkai Ádám
Fizetős lesz a Twitter?
A Twitter a múlt héten a rengeteg, prominens személyekhez és cégekhez köthető fiókok feltörésével került az érdeklődés középpontjába. Pedig több minden is történik mostanság a közösségi platform háza táján, például komolyan felmerült egy előfizetői rendszer bevezetése.

Az első jelek július elején érkeztek, ekkor hirdetett a Twitter állást egy előfizetéses alapon működő platform létrehozására, amely „Gryphon” kódnéven fut. A hírre egyébként nagyot ugrott a Twitter részvényárfolyama, tehát a befektetői oldalról mindenképp nagy a helyeslés egy ilyen opcióval kapcsolatban. Tegnap pedig a vállalat vezérigazgatója, Jack Dorsey, hivatalosan is megerősítette egy befektetői értekezleten, hogy a Twitter vizsgálja egy előfizetéses rendszer bevezetésének a lehetőségeit – írja a Pocket-lint.

A vállat ezt egy tweetben is megerősítette.

A bejelentésre azzal együtt került sor, hogy a vezérigazgató elismerte, hogy az utóbbi időben csökkenni kezdtek a hirdetésekből származó bevételek. Dorsey szerint az előfizetéses Twitter valamiféle tesztjére még idén sor kerülhet. Hozzátette azt is, hogy magasak az elvárásai azzal kapcsolatban, hogy mikor váljék fizetőssé a Twitter egy-egy szolgáltatása a felhasználók számára.

Habár a CEO szerint egyelőre még a lehetőségek számbavételének „nagyon, nagyon korai” fázisainál tartanak, azt mindenképp el szeretnék érni, hogy az előfizetői szolgáltatás mintegy kiegészítse a hirdetői üzletágat. Dorsey ezt később úgy kommentálta egy tweetben, hogy jelenleg a hirdetői üzletág kiegészítését tervezik különböző új termékek bevezetésével. Ezek közül egy lehet az említett előfizetéses rendszer bevezetése, de más opciók is szóba jöhetnek.

Egyelőre viszont a tervezés olyan korai stádiumában tartanak, hogy ezekből a lehetőségekből idén még biztosan nem számítanak bevételre.

Annak pedig, hogy miért zuhan a hirdetésekből származó bevétel, számtalan oka lehet.

A CNN szerint a hirdetők eleve visszafogták a költéseiket a világjárvány hatására. Illetve a Twittert is megcsaphatta a közösségi oldalakat érintő bojkott, amit a nagyvállalatok indítottak jellemzően a Facebook a moderálási elvei miatt. (Ugyanakkor a Twitternél nem kommentálták, hogy mennyi bevételük esett ki ennek hatására, ha egyáltalán szó is van ilyesmiről.)

Illetve ahogy arról már szó volt, a múlt héten a közösségi óriás fennállásának legdurvább hacker-támadását szenvedte el.

Számszerűsítve egyébként mindez úgy fest, hogy a második negyedévben a Twitter hirdetési bevétele 562 millió dollár volt, ami a tavalyi második negyedévhez képest 23 százalékos visszaesést jelent. Nem véletlen tehát, hogy próbálják színesíteni a portfóliót, és egyéb bevételek után nézni. Kérdés persze, hogy a Twitter megtalálja-e egyáltalán a módját egy működőképes előfizetői modellnek.

(Kép: Flickr/Paul Snelling)


Olyan tömegmegfigyelést, mint a párizsi Olimpián, nem látott még Európa
Olyan tömegmegfigyelést, mint a párizsi Olimpián, nem látott még Európa
Jogvédők szerint ez veszélyes, a technológiát szállító cég szerint viszont a módszereik merőben másak, mint amit Kínában vagy Katarban láthatunk.
A futók, úgy érezhetik, mintha repülnénk egy új edzési módszerrel
A futók, úgy érezhetik, mintha repülnénk egy új edzési módszerrel
A futók számára az ETH Zürich fejlesztett olyan berendezést, ami csökkenti a légellenállást. Az olimpiára készülők is kipróbálták.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.