A Google 2013-ban dobta piacra a Google Glass nevű okosszemüveg első verzióját, ami alig öt évvel az okostelefonok megjelenése után gyakorlatilag olyan volt, mintha egy sci-fiből érkezett volna. A szemüveg a lencsébe épített kijelző segítségével közvetlenül a felhasználó szeme elé vetítette ki az információkat, irányítani pedig hangutasításokkal lehetett, így egyáltalán nem volt túlzás azt feltételezni, hogy ez lehet a következő lépcsőfok az okostelefonok után.
A futurisztikus eszköz azonban több okból is zsákutcának bizonyult: a Google Glass csillagászati, 1500 dolláros ára mellett a legnagyobb probléma a készülék megjelenése volt, ami ellenérzéseket keltett a felhasználókban - emellett az sem volt szerencsés, hogy a szemüveggel titokban lehetett fotózni és videókat készíteni, ami miatt a Google Glasst számos nyilvános helyen be is tiltották.
A Google Glass a nagyközönség számára 2014 májusában vált elérhetővé, de a negatív fogadtatást látva a Google mindössze nyolc hónap után leállította a forgalmazását. A szemüvegnek ezután még két további verziója készült, ám ezeket a Google már eleve csak vállalati felhasználásra szánta, az okosszemüvegek pedig több mint tíz évvel a Google Glass bemutatását követően sem váltak széles körben elterjedt termékké.
(Forrás: Investopedia, Forbes, Fotó: Andrew Burton/Getty Images)
Vissza a cikkhez