Az elmúlt évtizedekben számos példát láthattunk rá, hogy egy-egy új termék bevezetése hogyan állíthatja a feje tetejére a teljes technológiai szektort. Elég csak ránézni a telefonpiacra, ahonnan mára a Samsungon kívül gyakorlatilag teljesen kiszorultak az okostelefonok megjelenése előtti nagy mobilgyártók, de említhetnénk a Facebook által maga alá gyűrt korai közösségi média platformokat vagy a streaming által kicsinált fizikai médialejátszókat is. Bár utólag visszatekintve ezeknek a változásoknak a nagy része magától értetődőnek tűnik, a sikerhez vagy bukáshoz vezető út sokszor egyáltalán nem egyértelmű: a korai piacra lépés ugyanúgy nem jelent garanciát az üzleti sikerre, mint a technológiai előny, és arra is számtalan példát találhatunk, hogy nagyjából ugyanazzal a termékkel az egyik cég fényes sikereket ér el, míg a másik látványosan belebukik a projektbe.
A piaci igények felmérése, az optimális ár-érték arány megtalálása és az egyéb tényezők összehangolása pedig sok esetben még a legnagyobb cégeknek is megoldhatatlan feladatot okoz, ahogy azt az alábbi galériában összegyűjtött hat orbitálisan nagy bukás is méltán jelzi.
(Borítókép: Justin Sullivan/Getty Images)
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR