A Zune-hoz nagyon hasonló történet volt a 2011-ben elindított Google+ is, ami túl későn kínált túl keveset ahhoz, hogy meghatározó közösségi oldallá válhasson. A Google a Körök nevű megoldással igyekezett megkülönböztetni magát a Facebooktól, amely lehetővé tette a kapcsolatok rugalmas kategorizálását és a tartalmak célzott megosztását, ez azonban messze kevésnek bizonyult ahhoz, hogy sikerüljön rést ütniük a Facebook pajzsán, aminek a havi aktív felhasználószáma ekkorra már közelített az egymilliárdhoz.
A Google a kihívásra a lehető legrosszabbul reagált és erőltetett integrációval igyekezett növelni a saját közösségi oldala súlyát - ennek jegyében többek között a Youtube-on közzétett videókhoz is csak Google+ fiókkal lehetett hozzászólást írni. Bár a közösségi oldal kezdetben impozáns számokat produkált (két hét alatt 10 millió, egy év alatt pedig 90 millió felhasználót gyűjtött), mint kiderült, a felhasználók átlagosan mindössze néhány másodpercet töltöttek el a platformon, szemben a Facebookon eltöltött órákkal.
A kegyelemdöfést egy súlyos biztonsági incidens adta meg 2018 októberében, amely 52,5 millió felhasználó adatait veszélyeztette. Mivel ekkorra a Google+ felhasználóinak mintegy 90 százaléka már amúgy is inaktív volt, a Google 2019-ben feladta a hiábavaló kísérletet a közösségi média meghódítására, és áprilisban lekapcsolták a szolgáltatást.
(Forrás: BBC, Failory, Wikipedia, Business Inisder, Fotó: Thomas Trutschel/Photothek via Getty Images)